عوامل فساد اخلاقی در ارگ شناسایی شوند

  • انتشار: ۲۳ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 66194

تیم صلح و اعتدال به رهبری حنیف اتمر، در واکنش به گزارش های اخیر مبنی بر سو استفاده جنسی زنان در ارگ، خواستار ایجاد یک گروه تحقیق کاملا مستقل شد.

پس از ادعاهای مطرح‌شده از سوی برخی مشاوران سابق رییس جمهور غنی مبنی بر سوء استفاده جنسی از زنان در ارگ ریاست جمهوری، اکنون 6 زن دیگر ادعا کرده‌اند که از سوی نزدیکان آقای غنی، از جمله یک مشاور و یک وزیر مطرح کابینه او مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند.

در اعلامیه تیم صلح و اعتدال آمده: اخیرا اخبار و گزارشاتی در رسانه‌های داخلی و خارجی تاکید بر وجود فساد اخلاقی در ادارات حکومتی دارد که متاسفانه این امر منجر به افزایش نگرانی در جامعه گرديده است. مضاعف برآن مايه تاسف است كه با وجود گذشت مدت زمان طولانی از نشر اولین گزارش‌ها، حكومت تا حال نتوانسته به اين موضوع رسيدگی نماید و به نگرانی‌های مردم پاسخ قناعت بخش ارايه كند.

اعلامیه افزوده: تيم صلح و اعتدال وجود اين پديده شنيع در ادارات حکومتی را شدیدا تقبیح می‌کند و برای بررسی این موضوع خواستار ایجاد یک گروه تحقیق کاملا مستقل می‌باشد. از آنجایی كه بعضی مقامات بلند رتبه حکومتی متهم در این موضوع هستند، برای شناسایی فساد اخلاقی و پيگرد قانوني عاملان آن باید نهادهای مستقل که مورد اعتماد مردم افغانستان اند به این موضوع رسیدگی کنند.

تیم صلح و اعتدال می گوید نشر گزارش‌های سو استفاده جنسی در عالی‌ترين سطوح حكومت از کسانی قربانی می‌گيرد كه بعد از سال‌ها مبارزه و تحمل تبعيض بالاخره توانستند در هژده سال اخير در قسمت دسترسی به حقوق بشری و مدنی خود به پيشرفت‌های چشمگير نايل شوند. در حاليكه حكومت وحدت ملي پيوسته شعار توانمند ساختن زنان و جوانان را سرداده است، عدم رسيدگی جدی، فوری و همه‌جانبه به اين موضوع از جانب حكومت می‌تواند دستاوردهای چندين ساله را به مخاطره اندازد.

تیم صلح و اعتدال تاکید کرد، بنابرين در حاليكه مراتب انزجار خود را از هر نوع عمل غير اخلاقی و غيرقانونی عليه زنان كه اهانت صريح به ارزش‌های إسلامی و افغانی ماست ابراز می‌داریم، یک بار ديگر از رهبری حكومت مصرانه می‌خواهيم كه با راه اندازی تحقيقات معتبر عوامل فساد اخلاقی و تجاوز را در ارگ و ديگر سطوح حكومت شناسایی كنند تا باشد كه ریشه هرگونه فساد در کشور مخصوصا در نهادهای حکومتی خشک شود، زمینه فعالیت آزاد و با عزت برای همه شهروندان کشور فراهم شود و از اين بيشتر به وقار نظام صدمه نرسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟