اتمر: شاید استراتژی تصویب شود که به نفع پاکستان نباشد

  • انتشار: ۲۹ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 19830

مشاور امنیت ملی افغانستان می‌گوید، کابل در مورد پالیسی غیر قابل پیش بینی اسلام آباد در ارتباط به راه‌های مرزی با این‌کشور شاید استراتژی را تصویب کند که نتایج آن به نفع پاکستان نباشد.

محمد حنیف اتمر، هفته گذشته برای حل مسایل جهت رفع تنش‌ها در اجلاسی به میزبانی بریتانیا در لندن اشتراک کرد و با سرتاج عزیر مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان در این مورد بحث و گفت‌وگو نمود.

او نگرانی‌های خود را در ارتباط به گذرگاه های مرزی تورخم و اسپین بولدک با مقامات پاکستانی در میان گذاشت و به او اطمینان داده شد که این گذرگاه های مرزی به زودی باز خواهند شد.

اتمر به رادیو آزادی گفته است: “افغانستان نمی‌تواند امور ترانزیت و تجارت خود را به پالیسی غیر قابل پیشبینی پاکستان بگذارد. یا این است که دروازه‌ها باز شوند و یا افغانستان تصامیم عمدۀ استراتژیک را اتخاذ خواهد کرد که عواقب آن به هیچ وجه به نفع پاکستان نخواهد بود.”

اما مشاور امنیت ملی افغانستان در مورد فیصله استراتژیک حکومت افغانستان جزئیات بیشتر ارائه نکرد.

پاکستان، پس از حملات مرگبار ماه فبروری در سند و پنجاب راه‌های مرزی تورخم و سپین بولدک را مسدود کرد. هر چند این راه‌ها یکبار برای دو روز باز شدند، اما ارتش پاکستان دوباره امر مسدود شدن آن‌ها را صادر کرد.

شماری از مقامات پاکستانی ادعا می‌کنند که طراحان حملات تروریستی در سند و پنجاب در افغانستان به سر می‌برند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟