اتمر: دولت فقط به یک شرط آماده همکاری با طالبان است

  • انتشار: ۱۲ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 117921

محمد حنیف اتمر، وزیر امور خارجه در مصاحبه با یک رسانه روسی گفت که مقامات افغانستان فقط به شرطی آماده همکاری با طالبان هستند که آنها حمایت از تروریسم را متوقف کنند.

وزیر امور خارجه گفت: «ما آماده همکاری با گروه طالبان هستیم، ما آماده هستیم که آنها را در دولت شامل کنیم، ما آماده هستیم با آنها صلح کرده و قدرت را با آنها تقسیم کنیم؛ ما شرایط زیادی برای این کار نداریم، در حقیقت فقط یک مساله وجود دارد. آینده افغانستان در داخل کشور باید با اراده آزاد مردم افغانستان تعیین شود و در مرزهای خارجی افغانستان به هیچ کشور دیگری نباید تهدیدی موجود باشد و ما نباید یک نیروی تروریستی خارجی داشته باشیم.»

وی افزود: «ما آماده هستیم طالبان را به عنوان بخشی از دولت بپذیریم، فقط به شرطی که این گروه فعالیت های خرابکارانه و حمایت از تروریسم را متوقف کند.»

وی خاطرنشان کرد که طالبان  با کمک  و همکاری متحدان خارجی خود در ۳۱ ولایت از ۳۴ ولایت افغانستان با نیرو‌های دولتی می‌جنگد و این جنگ غیر انسانی‌ترین و وحشیانه‌ترین کارزار طالبان است.

اظهارات اتمر در حالی مطرح می‌شود که در روز های اخیر  درگیری ها میان طالبان و نیرو های دولتی در مناطق مختلف افغانستان شدت گرفته است و  طالبان بخش های قابل توجهی را در مناطق روستایی تصرف کرده و حملات خود را علیه شهرهای بزرگ آغاز کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟