اتمر: اول جوزا پایان کار حکومت است/ باید بر طالبان فشار وارد شود

  • انتشار: ۱۴ حوت ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 54272

«حنیف اتمر» نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در دیدار با نماینده ویژه آلمان برای افغانستان بر پایان کار حکومت وحدت ملی در اول جوزای سال آینده تاکید کرد.

دفتر مطبوعاتی تیم صلح و اعتدال با نشر اعلامیه‌ای می گوید؛ آقای اتمر و مارکوس پوتزیل، پیرامون صلح، انتخابات و گسترش همکاری‌های افغانستان و آلمان بحث و تبادل نظر کرده اند.
در این اعلامیه ذکر شده؛ در این دیدار در مورد پایان دوره قانونی حکومت وحدت ملی پس از اول جوزا سال آینده خورشیدی و غیر مشروع بودن آن نیز صحبت شده است.
اتمر ضمن قدردانی از همکاری‌های تخنیکی و سیاسی کشور آلمان در روند صلح افغانستان، ابراز امیدواری کرده که تلاش‌های زلمی خلیل‌زاد به دستیابی توافق برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی به دست آید.
وی از جامعه‌ جهانی خواست تا آنان نیز از طریق مختلف بالای طالبان فشار وارد کنند تا این گروه از خشونت دست بردارند.
در همین حال، آقای پوتزیل نیز آغاز مذاکرات بین الافغانی را گام مثبت و مهم شمرد و افزود: اگر طالبان نمی‌خواهند با رهبران حکومت افغانستان صحبت کنند، بهتر است به پروسه‌ آغاز شده‌ مذاکرات بین الافغانی ادامه دهند تا حضور افغانان در این پروسه مثمر ثمر باشد.
گفته می شود دو جانب، علاوه بر مذاکرات بین الافغانی و تلاش های آقای خلیل‌زاد، روی تشکیل لویه جرگه نیز صحبت کردند و تبادل نظر کرده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟