اتحادیه صرافان: در صورت عدم تامین امنیت، سرمایه های خود را از افغانستان خارج می کنیم

  • انتشار: ۷ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 34967

اعضای اتحادیه صرافان امروز در سراسر افغانستان به دلیل افزایش تهدیدهای امنیتی به شکل اعتراض صرافی‌های شان را بسته و هشدار داده اند که اگر حکومت امنیت صرافان را تأمین نکند، سرمایۀ شان را از افغانستان بیرون می‌کنند.

اعتراض سراسری صرافان پس از آن آغاز شد که یک صراف در شهر جالا آباد توسط سارقان مسلح مورد حمله قرار گرفته و کشته شد.

اتحادیه صرافان می گویند که در یکسال گذشته بیش از شصت مورد اختطاف و قتل از میان صرافان توسط آدم رباها و سارقین به منابع امنیتی گزاش شده که در غالب آنها، هیچ اقدام خاصی از سوی دولت برای تامین امنیت صراف ها انجام نگرفته است.

بازار صراف ها، از اصلی ترین مراکز نقل و انتقال پول در افغانستان به حساب می ایند و بسیاری از تجار، به حای استفاده از سیستم بانکی، از صراف ها برای انتقال پول های نقد خود استفاده می کنند.

فعالیت صراف ها، نقش عمده ای در تنظیم بازار افغانستان دارد و در صورتی که فعالیت این صنف دستخوش تغییر شود، تغییرات گسترده ای در قیمت احناس وارداتی در کشور بوجود خواهد امد.

اتحادیه صرافان اعلام کرده که در سال گذشته، بیش از یکصد صراف به دلیل نا امنی سرمایه های خود را به خارج از کشور منتقل کرده اند و در صورتی که برای تامین امنیت آنها اقدامی صورت نگیرد، صراف های بیشتری به این کار اقدام خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟