اتحادیه اروپا بار دیگر بر حمایت از روند صلح به رهبری افغانستان تاکید کرد

  • انتشار: ۲۵ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 70165

«رولاند کوبیا»، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در دیدار با رییس‌جمهور غنی تاکید کرده که اتحادیه اروپا به تعقیب موضع همیشگی‌اش، از روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت می‌کند.

در این دیدار که شام روز گذشته به وقوع پیوست، دو طرف در رابطه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، روند صلح و نقش اتحادیه اروپا در حمایت از حکومتداری خوب و مردم سالاری در افغانستان گفتگو کرده‌اند.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا ضمن ستایش از تعهد و تلاش‌ حکومت افغانستان، شجاعت مردم که با وجود تهدیدات به پای صندوق‌های رای رفتند و همچنان نیروهای امنیتی و دفاعی به خاطر تامین امنیت انتخابات، گفت این بار کمیسیون‌های انتخاباتی نسبت به گذشته تلاش کردند تا انتخابات به گونه درست برگزار شود.

او در رابطه به روند صلح افغانستان اضافه کرده که اتحادیه اروپا از تلاش‌های دولت افغانستان برای رسیدن به صلح پایدار و باعزت که در آن ارزش‌های مردم‌سالاری حفظ گردد، حمایت می‌کند.

رولاند کوبیا تاکید کرده که شرایط صلح باید پایان خشونت در افغانستان باشد و طالبان حاضر به مذاکره با حکومت افغانستان شوند. به گفته او، یگانه راه رسیدن به صلح پایدار در افغانستان این است که طالبان از خشونت دست برداشته و به صلح روی آورند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟