ابهامات گسترده در حمله بر بزرگترین بیمارستان نظامی کشور

  • انتشار: ۲۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 19486

در حالیکه چند روز از حمله پیچیده بر بیمارستان سردار محمد داوود خان گذشته اما هنوز هم نهاد های امنیتی در باره چگونگی این رویداد چیزی نمی گویند.

روز چهارشنبه هفته قبل بزرگترین بیمارستان نظامی افغانستان آماج حمله مرگبار شماری از هراس تروریستان قرار گرفت، در این حمله بیشتر از صد تن کشته و زخمی شدند، اما هنوز هم چگونگی این رویداد مبهم و پنهان است.

تا هنوز معلوم نیست که چگونه هراس افگنان به دهلیزهای بیمارستان با سلاح های سنگین و مهمات کافی راه یافتند، بیمارستان را کشتارگاه ساختند و در سوی دیگر ساعت ها با صدها نظامی دولت جنگیدند.

داکتران بیمارستان چهارصد بستر گفته بودند که مهاجمان به همکاری افراد نفوذی شان در حکومت، وارد بیمارستان شده بودند و در آن روز حمله از درون ساختمان بیمارستان آغاز شده بود.

وزارت دفاع ملی می پذیرد که توطعه عمیقی درکار بوده، اما تاکید می ورزد که چگونگی سازماندهی این حمله و دست داشتن افراد از داخل حکومت را کمیسیون حقیقت یاب روشن خواهد ساخت. این وزارت، در باره اینکه آیا فردی در پیوند به این حمله بازداشت شده یا نه نیز اطلاعات نمی دهد.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید: “فعلا چیزی نمی توانیم بگوییم، اگر کسی دست داشت اگر از داخل بوده یا هم از بیرون یا کدام گروه این حمله را انجام داده، همه موارد را کمیسیونی که ایجاده شده اعلام خواهد کرد.”

آگاهان می گویند که حمله گروهی هراس افگنی بر بیمارستان سردارمحمد داوود خان در تبانی با افراد نفوذی تروریستان در درون نظام راه اندازی شده است.

پس از گذشت چند روز از حمله، کمیسیون حقیقت یاب در مورد یافته های شان به مردم چیزی نگفته است و ظاهرا همه چیز در کتمان گذاشته شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟