ابراهیم الکوزی: زمینه برگزاری انتخابات مساعد نیست/ انتخابات به تعویق بیفتد

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتسیاست
  • شناسه مطلب: 69042

«ابراهیم الکوزی» یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، با بیان این که زمینه برای برگزاری انتخابات در ششم میزان مساعد نیست، خواستار تعویق انتخابات شد.

این نامزد ریاست جمهوری در همایشی کمپاینی در کابل گفت: اگر انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان برگزار شود کشور را دچار بحران دیگری خواهد کرد.

وی بیان داشت، در حال حاضر جنگ در چندین ولایت کشور به شدت جریان دارد با این وضعیت زمینه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان مساعد نیست.

الکوزی با بیان اینکه کمیسیون‌های انتخاباتی ظرفیت برگزاری انتخابات همه شمول، شفاف و عادلانه را ندارند گفت، حکومت فعلی انتخابات ریاست جمهوری را قبل از قبل مهندسی کرده است.

وی بیان داشت تا زمانیکه یک نهاد قوی‌ نظارتی برای تامین شفافیت انتخابات ریاست جمهوری بوجود نیاید برگزاری انتخابات با وضعیت جاری و تحت رهبری آقای غنی، کشور را به بحران خواهد برد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، اشرف غنی را به سوءاستفاده از امکانات دولتی در کارزار‌های  انتخاباتی متهم کرد و گفت: غنی تلاش دارد دوباره به کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند اگر من زنده بودم او دیگر به این آرمان خود نخواهد رسید.

وی تصریح کرد: اشرف غنی طی 5 سال حکومتش مردم افغانستان را تحت نام‌های مختلف تکه تکه کرده و به وحدت ملی افغانستان صدمه بزرگ وارد کرده است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از غنی خواست که به خواست شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و سیاسیون افغانستان لبیک گفته تا کشور از بحران نجات پیدا کند.

این درحالی است که بیشر تیم‌های انتخاباتی، حکومت را به دخالت در امور انتخابات و سوء‌استفاده از امکانات دولتی متهم کرده و هشدار داده که در صورت ادامه این روند، انتخابات را تحریم خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟