ابراهیمی: ادامه کار مجلس قانونی است

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 6315

عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان اعلام کرده که ادامه کار این مجلس، تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مشروعیت خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری اطلس به مقل از بخدی، آقای ابراهیمی در اظهارات امروز خود در جلسه علنی مجلس، گفت: «برداشت رییس جمهور غنی با برداشت ما از قانون اساسی مبنی بر ادامه کار مجلس یکسان است».

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نیز در روزهای گذشته نشست‌های مختلفی را با اقشار مختلف افغانستان در مورد ادامه کار مجلس نمایندگان پس از اول ماه سرطان داشته است. او با اعضای شورای ملی افغانستان نیز در این باره دیدار و گفت‌وگو کرده است.

رئیس مجلس امروز دوشنبه، در مجلس نمایندگان گفت که هدف از دیدار اعضای شورای ملی با رئیس جمهور غنی، تعیین تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی بود.

او گفت که در این دیدار، اعضای مجلس از رئیس جمهور غنی خواستند که هر چه زودتر تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی و شورای ولسوالی‌ها را مشخص کند.

به گفته او، رییس جمهور گفته که به کمیسیون انتخابات دستور می‌دهد تا در مدت 5 روز، طرح اصلاحی سیستم انتخابات را به ریاست جمهوری پیشنهاد کند تا در روشنایی آن، تاریخ برگزاری انتخابات مشخص شود که به گفته رئیس مجلس، با این کار شفافیت انتخابات نیز تضمین می‌شود.

رییس مجلس گفت: «از صحبت‌های آن شب رییس جمهور دریافتیم که اراده‌ای برای تعیین تاریخ برگزاری انتخابات وجود دارد». آقای ابراهیمی تاکید کرد که ادامه کار مجلس نمایندگان پس از اول ماه سرطان سال جاری و تا برگزاری انتخابات مشروع است.

او گفت که هیچ نهادی نمی‌تواند این مشروعیت را زیر سوال ببرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟