ابراز نگرانی «یوناما» از افزایش تلفات غیرنظامیان در ماه رمضان

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 61132

یوناما با نشر خبرنامه‌ای نسبت به افزایش خشونت‌ها و تلفات غیرنظامیان در جریان ماه رمضان ابراز نگرانی کرده و از طرف‌های درگیر جنگ خواست که غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در کابل با اشاره به حمله هفته گذشته گروه طالبان بر مؤسسه بین‌المللی کاونترپارت در کابل و ساختمان فرماندهی پولیس بغلان، گفته است که این حمله‌ها، بیش‌تر از غیرنظامیان قربانی گرفته‌اند. یوناما این حمله‌ها را که گروه طالبان مسوولیت آن‌ها را بر‌عهده گرفته، محکوم کرده است.  

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، این دو حمله را که در ساحات پر‌جمعیت انجام و در نتیجه آن چندین غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند، نشانه‌ای از تشدید خشونت‌ها و همین طور افزایش تلفات غیرنظامی توصیف کرده است.

هم‌‌‎چنان یوناما در مورد ادعای تلفات غیرنظامیان در جریان عملیات‌های هوایی توسط نیروهای مأموریت حمایت قاطع در ولایت‌های فراه و نیمروز، گفته است که این ساحات دور از دسترس قرار دارد و چالش‌های متعدد مانع تأیید این ادعاها می‌شود. با این حال، تأکید کرد که مأموریت خود برای انجام نظارت بی‌طرفانه و ثبت آسیب‌‌پذیری غیرنظامیان را ادامه داده و یافته‌هایش را در این مورد اعلام می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟