ابراز نگرانی نماینده پاکستان از درآمد ضعیف طالبان و احتمال شکست آنها

  • انتشار: ۲۷ جدی ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 135345

منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل، گفته است که اگر وضعیت اقتصادی در افغانستان بهبود نیابد، طالبان ممکن است شکست بخورند.

به نقل از ۸ صبح، رسانه‌های پاکستانی روز دوشنبه، ۲۶ جدی، به نقل از منیر اکرم گزارش داده‌اند که با توجه به این‌که طالبان درآمد اندکی دارند، امکان پیوستن اعضایش به داعش و سایر گروه‌های تندرو وجود دارد.

نماینده پاکستان در مصاحبه‌ای با نیوزویک، گفته است که فعالیت چندین گروه تندرو، از جمله تحریک طالبان پاکستان، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و جنبش اسلامی اوزبیکستان در افغانستان رو به افزایش است.

اکرم گفت: «اکنون ما در افغانستان وضعیتی داریم که در آن طالبان باید متقاعد شوند تا با تمام جنبش‌های تروریستی، نه‌تنها با داعش که با آن می‌جنگند، بلکه با جنبش‌های دیگر مقابله کنند.» اما او افزوده است که دستیابی به چنین تلاش‌هایی از سوی طالبان تا زمانی‌که دولت آنان درآمد ضعیفی دارد، دشوار خواهد بود.

او افزود: «اگر طالبان پول کافی نداشته باشند، ممکن است برخی از اعضایش به داعش بپیوندند؛ بنابراین، این وضعیت بسیار نگران‌کننده است.»

مقام‌های پاکستان در این اواخر پیوسته نسبت به افزایش فعالیت برخی از گروه‌ها، از جمله طالبان پاکستانی در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟