ابراز تمایل مسکو برای سرمایه گذاری در بخش راه آهن افغانستان

  • انتشار: ۱۰ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 107551

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه امروز یکشنبه اعلام کرد که محمد حنیف اتمر در سفر مسکو با «الکساندر نیکولایویچ موروزوف»، معاون وزارت تجارت و صنایع روسیه دیدار و برای گسترش همکاری‌های اقتصادی بحث و تبادل نظر کرده است.

در اطلاعیه وزارت خارجه آمده است: در این دیدارها مقامات مسکو اعلام کرده اند بخش دولتی توسعه راه آهن روسیه و همچنین بخش خصوصی آماده سرمایه گذاری و همکاری در بخش توسعه راه آهن افغانستان هستند.

وزیر امور خارجه بر گسترش همکاری های اقتصادی و ارتقای روابط کابل و مسکو تاکید کرده و گفته است که دو کشور در تقویت همگرایی در سطح منطقه نقش اساسی دارند و از این رو افغانستان خواهان طرح و تطبیق پروژه‌های مشترک اقتصادی و تجاری با روسیه است.

اتمر در ارتباط با چند پروژه خط آهن از جمله مزارشریف – کابل – پیشاور، تورغندی – هرات و امام‌نظر- آقینه اطلاعاتی به مقامات روسیه داده و اظهار داشته است که در هماهنگی با این پروژه‌ها، روسیه می ‌تواند از طریق کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آسیای جنوبی وصل شود.

همچنین دو طرف توافق کرده اند تا تیم فنی اداره خط آهن افغانستان برای خریداری ملزومات و صحبت در مورد همکاری‌ها از جمله آموزش کارمندان این اداره به زودی عازم فدراسیون روسیه شود.

افغانستان تلاش دارد تا جایگاه خود را بعنوان چهار راه وصل کشورهای منطقه ثبت کرده و با جلب همکاری‌های اقتصادی بر جنگ جاری در کشور فایق شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟