ابتلای ۲۰۰ گادر ملی مستقر در کنگره آمریکا به کرونا

  • انتشار: ۴ دلو ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 105088

حدود ۲۰۰ عضو نیروی گارد ملی آمریکا که برای مراسم تحلیف جو بایدن در واشنگتن مستقر شده بودند به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش کرد، این ۲۰۰ سرباز بخشی از ۲۶ هزار گارد ملی اعزامی به واشنگتن دی.سی برای تامین امنیت مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا بودند که در پی شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره، مستقر شدند.

به حدود ۱۵ هزار نیروی گارد ملی دستور بازگشت داده شد و ۳۶۰۰ تن دیگر نیز منتظر دستور برای بازگشت هستند. به حدود ۷۰۰۰ نیرو دیگر نیز دستور داده شده تا پایان مارس سال جاری میلادی و برای تضمین امنیت در واشنگتن دی.سی بمانند.

پنجشنبه عصر، گزارش‌های مربوط به ابتلای این سربازان به کرونا در حالی منتشر شد که از آنها خواسته شد تا در پارکینگ سنا بخوابند. اما به دلیل مطرح شدن یکسری انتقادها درباره نوع رفتار با گارد ملی، از آنها دعوت کردند تا به کنگره برگشته و در هتل‌ها اقامت کنند.

قانونگذاران آمریکایی به سرعت به دیدار این سربازان رفته و از آنان عذرخواهی کردند، شومر رهبر اکثریت سنا در این دیدار گفت: آنچه رخ داده بسیار نادرست بوده و هرگز مجددا اتفاق نخواهد افتاد.

بعد از ظهر جمعه هم جیل بایدن، بانوی اول آمریکا دیداری غیرمنتظره با اعضای ارتش در کنگره داشت و برای آنها شکلات برد. او در این دیدار گفت: گارد ملی همواره جایگاه ویژه‌ای در قلب همه بایدن‌ها داشته است و پسر درگذشته اش بو بایدن نیز یکی از اعضای گارد ملی دلاور بوده است. 

منبع: ایسنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟