آیت الله ساجدی: پیروزی مقاومت، تجربه نوین سیاسی را در جهان به نمایش گذاشت

  • انتشار: ۱۹ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 41354

بعد از پیروزی قاطعانه حزب الله لبنان در انتخابات پارلمانی این کشور، سید حسین ساجدی موسس حوزه علمیه کابل ضمن تبریک این پیروزی، گفته است؛ این انتخابات پیروزی جریان مقاومت و مردم سالاری دینی را که یک تجربه نوین سیاسی در جهان می‌باشد به نمایش گذاشت.

روز یکشنبه در انتخابات پارلمانی لبنان جریان حزب الله لبنان و متحدانش بیشترین تعداد کرسی های پارلمان را به دست آورد. اما در این انتخابات سعد حریری نخست وزیر فعلی لبنان شکستی را در این دوره پارلمان متحمل شدند.

آیت الله سید حسین ساجدی با نشر اعلامیه ای گفته است “مهمترین ویژگی انتخابات اخیر لبنان، وجود شرایط ویژه، سال‌ها تأخیر و برگزاری تحت تأثیر استراتژی تهدید و تطمیع بود. این انتخابات پیروزی جریان مقاومت و مردم سالاری دینی را که یک تجربه نوین سیاسی در جهان می‌باشد به نمایش گذاشت.

در اعلامیه آمده است “بدون شک تهدیدهای رژیم غاصب اسرائیل قبل از انتخابات و در جریان آن و همچنین بلوکه کردن حساب‌های بانکی حامیان جریان مقاومت در لبنان از سوی منابع خارجی و همچنان کمک‌های میلیارد دالری کشورهای منطقه، نتوانست اراده مردم مسلمان و حتی غیر مسلمان لبنان را تضعیف سازد. مردم لبنان بلوغ سیاسی خویش را در این انتخابات به نمایش گذاشته و این دستاورد، پیام‌های امیدوارانه‌ای را برای کل جهان اسلام در بر دارد. پیام این پیروزی به تمام قدرت‌های استکباری و افزون‌طلب در این است که مردم مسلمان و کشورهای اسلامی، عزت واقتدار اسلامی را دنبال می کنند، نه چیزی دیگر. ”

این در حالیست که عربستان سعودی با هزینه های سنگین سعی داشت تا انتخابات لبنان را تحت تاثیر قرار دهد و افراد نزدیک به این کشور را در انتخابات پارلمانی پیروز بگرداند اما موفق به این کار نشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟