آیا چین واقعاً از امریکا در عرصه 5G پیش افتاده است؟

  • انتشار: ۲۶ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 66508

فان سیندون، رئیس انستیتوت تحقیقاتی تحقیق انترنت و تحقیقات اجتماعی پوهنتون وسایل اطلاعاتی، در مطلب منتشره در نشریه گوانچه چین می نویسد، در این اواخر در اذهان مردم این شک بوجود آمده که آیا چین واقعاً از امریکا در عرصه 5G پیش شده است؟ بسیاری ها امیدوارند که این راست است، اما بازهم آنها احساس شک و تردید مینمایند.

5G — این تکنالوژی جداگانه نیست، این مجموعه تکنالوژی های مختلف و همچنان سیستم جدید ایکالوژیکی است که مرحله بعدی انکشاف انترنت محسوب میشود. در حال حاضر تکنالوژی ها و محصولات 5G از چین، امریکا، جاپان، کشورهای اروپایی و مناطق در زنجیر پیچیده باهم درآمیخته شده که همه اجزای آن در حالت انکشاف پی هم و سریع قرار دارند.

تمام جهان مقام پیشتاز چین را به رسمیت شناخته است

اهرام عظیم اقتصادی که به دور چیزهای مربوط به 5G تشکیل گردیده، به سه سطح: تکنالوژی ها و سامان آلات، شبکه، استعمال و اقتصاد تقسیم میشود. این سه جز باهم رابطه متقابل دارند که به انکشاف یک دیگر و انترنت بطور کل مساعدت میکنند.

در اینجا هرکس استعداد خود را در عرصه های مختلف تبارز میدهد: امریکا در عرصه شیماهای میکروسکوپی و سیستم های نهایی عملیاتی، کمپنی «هواوی» (Huawei) و “زید-تی-ای” (ZTE) در همه چیزهای که به سامان آلات مربوط میگردند، ثانی ندارند و اروپا مهد تکنالوژی های مواصلاتی شمرده میشود. کمپنی های عمده چینایی China Mobile، China Telecom و China Unicom از همه در عرصه اعمار شبکه پیش اند.

به تعقیب ترقی Huawei کمپنی های چینایی با سرعت بی سابقه انکشاف میکردند. تمایل مسلط شدن کمپنی های چینایی زمان بوجود آمد، وقتیکه مخابرات 5G برای اولین کاربران انترنتی 800 میلیونی در سراسر کشور فراهم گردید.

در گزارشات مراکز تحلیلی در سراسر جهان، باوجود شیوه های مختلف مورد استفاده، راجع به 5G به یک صدا راجع به نقش عمده چین خبر داده شده است. در گزارش «محیط 5G: خطرات و امکانات برای وزارت دفاع امریکا» که توسط کمیسیون در باره نوآوری های این وزارت منتشر شده، گفته میشود که از برکت سرمایه گذاری های قابل ملاحظه چین در انکشاف تکنالوژی های 5G مقام پیشتاز دارد.

ژئین چژئینفی رئیس کمپنی Huawei اخیراً در مصاحبه با رسانه های انگلیسی گفت:« ما اثرات امریکا را در عرصه 5G، مخابره اوپتیکی، شبکه های بنیادی و شبکه های دسترسی احساس نمی کنیم. در عرصه فوتوسیستم ها ما از تمام جهان پیش شده ایم و به کدام کمک از جانب امریکا نیاز نداریم. در عرصه 5G ما طی دو یا سه سال اخیر در جهان مقام پیشتاز داریم».

در حال حاضر در سه جهت مربوط به 5G، چین به درجات مختلف برتری دارد، اما بطور یکجایی آنها سیستم کامل برتری ها را بوجود می آورند. پیشتازی چین در عرصه 5G — این واقعیت و تمایل کلی است، اما بازهم نباید فراموش کرد که موج 5G جهان را چندی قبل فرا گرفته و مبارزه واقعی به خاطر مواضع پیشتاز نو آغاز میگردد.

5G — این فقط بخش از عرصه وسیع علم و تخنیک است که مرحله نوبتی انکشاف بشریت را منعکس می سازد.

به نوشته اسپوتنیک،در عرصه علم و تکنالوژی امریکا از نیم تمام جهان پیش می باشد و بطور کل مواضع پیشرفته احزار میکند. ترقی تکنالوژیکی در یک کشور نه تنها به معنی بهبود خدمات باشندگان آن، بلکه سهم در همه کشورهای دیگر می باشد. پیشتازان آینده تکنالوژیکی باید وجیبه و مسوولیت شان را درک کنند و چین در این عرصه هنوز نو کار است.

این واقعیت که چین در عرصه 5G پیشتاز شده، وضع موجود را، وقتیکه تکنالوژی های کلیدی در کنترول کسی قرار داشتند، تغییر داد. این حالا به تمایل عمده انکشاف علم و تخنیک مبدل گشته، اما ما نباید غافل شویم و باید فعالانه بسوی آینده بهتر پیش رفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟