آیا ولایت غزنی نیز به سرنوشت قندوز دچار می‌شود؟

  • انتشار: ۸ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 10187

خبرگزاری اطلس ـ روزنامه «جامعه باز» چاپ کابل در گزارشی تسلط طالبان بر ولایت «غزنی» را مورد بررسی قرار داده و گفته است ممکن است این ولایت نیز به سرنوشت قندوز دچار شود.

روزنامه جامعه باز به تسلط کامل طالبان بر مسیرهای اصلی آمد و شد این ولایت اشاره کرد و گفت: گروه طالبان هر وقت بخواهند می توانند تمام شاهراه ها را سد کنند چنانچه مسدود کردن مسیرها و گروگان گرفتن شهروندان نیز بارها اتفاق افتاده است.

این روزنامه با یادآوری پدیده گروگانگیری در افغانستان که جدیدترین نوع خشونت در کشور محسوب می شود بیان داشت: مدت هاست که پدیده گروگانگیری در ولایت غزنی وجود دارد اما دولت اقدام جدی علیه این مساله انجام نمی دهد.

جامعه باز در بررسی شباهت های غزنی و قندوز که چند روز پیش به دست طالبان سقوط کرد نوشت: گروه طالبان خود را حاکم بلا منازع مسیرهایی می‌داند که از مناطق پشتون نشین این ولایت می گذرند. تسلط طالبان بر مسیرهای ولایت غزنی سبب شده است که مردم در داخل کشور و شهرشان، به صورت قاچاق سفر و حتی زندگی کنند.

در ماه های اخیر اوضاع امنیتی کشور رو به وخامت گذشته و شهرهای استراتژیکی از جمله قندوز و غزنی بارها هدف حملات سنگین طالبان قرار گرفته است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟