آیا سرنوشت «قندوز» برای «میمنه» تکرار میشود؟

  • انتشار: ۱۹ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 10597

شب گذشته گروه طالبان تهاجم سنگینی را بالای شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب راه اندازی کرده بودند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی و نیروهای خیزش مردمی روبرو گردیده و با دادن تلفات فراوان مجبور به عقب نشینی گردیدند.

به خبرگزاری اطلس، عبدالستار بارز سرپرست ولایت فاریاب در صحبت تلفنی با خبر گزاری جمهور ضمن تایید حمله گسترده طالبان افزود: مهاجمان طالب و دشمنان مردم افغانستان می خواستند شهر میمنه را نیز همانند شهر قندوز تصرف نموده و جنایاتی را که در آن شهر مرتکب شده بودند، در اینجا نیز مرتکب شوند؛ اما با مقاومت کم نظیر نیروهای امنیتی و مردم شجاع این خطه رو برو گردیده و تا ساعت ۵:۱۵ امروز صبح نه تنها هیچ دستاوردی نصیب شان نگردید؛ بلکه با دادن صدها کشته و زخمی مجبور شدند که به پناهگاه های اولیه شان باز گردند.

آقای بارز در مورد میزان تلفات و خساران وارده در این شهر چیزی نگفت و تاکید کرد که هنوز در اول صبح است و میزان آن برای هیچ کس معلوم نیست؛ اما اضافه کرد که در جریان این نبرد چندین ساعته تنها دو تن از نیروهای امنیتی زخمی شده اند.

به نقل از جمهور، اوایل امشب گروه طالبان تهاجم سنگینی را از چند جانب بالای شهر میمینه آغاز کرده بودند؛ اما به گفته نقیب الله فایق نماینده فاریاب در پارلمان کشور، مردم میمنه این شهر را به گورستان طالب مبدل خواهند کرد.

این در حالیست که سقوط قندوز نگرانی هایی درباره تکرار آن تجربه درباره ولایت فاریاب و شهر میمنه را مطرح ساخته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟