آیا آنفلوآنزای ۱۳۰ سال پیش همین ویروس کرونا است؟

  • انتشار: ۵ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: گوناگون
  • شناسه مطلب: 117476

این روز‌ها نظریه‌ جدیدی مطرح است که بیان می‌دارد، آنفلوآنزای روسی که درسال ۱۸۹۰ توانست جان یک ملیون انسان را درجهان بگیرد و بعد از مدتی ناپدید شود، پیش لرزه‌ای برای کرونای ۲۰۲۰ بوده است.

دانشمندان براین باورند که علائم ویروس کرونای فعلی که غالبا با سرفه و تب و ازدست دادن حس بویایی همراه است، تشابهات عمده‌ای با آنفلوآنزای روسی دارد.

آنفلوآنزای روسی که سونامی مرگ و میر وسیعی را در جهان خلق کرد برای اولین بار در گاو‌ها مشاهده و سپس به انسان‌ها منتقل شد.

کرونای فعلی نیز ابتدا در خفاش‌ها پدیدار و سپس به انسان انتقال یافت. با این شباهت‌ها دانشمندان زمان پایان این بیماری را نیز پیش بینی کرده وبیان داشته اند: باتوجه به اینکه کرونا جان بیش از چهار ملیون نفر را گرفته و ۱۹۴ میلیون نفر را درگیر کرده، احتمال می‌رود که تا ۴ تا ۵ سال آینده با همه گیری و انتشار وسیع آن، مانند بسیاری از بیماری‌های دیگر که با واکسن و دارو درمان می‌شوند، به پایان برسد، چرا که مصونیت همگانی نویدبخش این پیش بینی است.

پل هانتر ویروس شناس برجسته اعلام میکند که: ویروس کرونا همانند آنفولانزای روسی عمل می‌کند و دقیقا پا جای او قرار میدهد ودرپایان به یک اپیدمی فصلی مبدل می‌شود که به نسل‌های آینده منتقل می‌شود و نوادگان نوادگان ما را هم مبتلا میسازد، اما درعین حال نمی‌تواند آسیبی به آن‌ها برساند.

منبع: تابناک باتو

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟