آوارگان قندوزی با چرخ بال جابجا شدند

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 10344

به گزارش خبرگزاری اطلس، عبدالصبور قادری رییس اداره مهاجرین ولایت بلخ به خبرگزاری افق گفت:روز گذشته شماری از خانواده‌هایی که بر اثر جنگ‌های شدید در ولایت قندوز بی‌جا شده بودند،از بندر شیرخان توسط چرخ بال‌های ارتش ملی به بلخ انتقال داده شدند.

وی همچنان افزود که اداره مهاجرین ولایت بلخ آماده‌گی دارد تا از بی‌جا شدگان پذیرایی نماید.

حفیظ رسولی یکی ازفعالان جامعه مدنی در ولایت قندوز است که تازه به ولایت بلخ رسیده و می‌گوید ما از ۴ روز پیش بدین سو در بندر شیرخان،گیرمانده بودیم و اکنون در آنجا بیش از ۴۰۰ خانواده درحالت بدی به سر می‌برند.

یوسف بی جاشده دیگر قندوز می‌گوید:«خانه ما توسط طالبان چور گردید و  موتر های ما را بردند، بعد ما در شیرخان بندر رفتیم آنجا گیرماندیم تا این که برای ما هلی کوپترروان کردند و ما آمدیم به شهرمزارشریف».

از ۶ شش روز پیش بدین سو نبرد شدید میان نیروهای دولتی و طالبان در قندوز ادامه دارد. گزارش های که امروز رسیده نیروهای امنیتی کنترول کامل شهر را به دست گرفته است. اما احتمال این وجود دارد که تعدادی از افراد طالبان به خانه‌های مردم پناه گرفته باشند و دست به حمله بزنند.

صدها خانواده که به علت جنگ  شهر قندوز را ترک کرده اند و اکنون در بندر شیرخان بدون سرپناه و درحالت بدی به سر می‌برند ازدولت می‌خواهند که آنها  را به مناطق امن انتقال دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟