آموزش ساخت جعبه کادو

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 82594

در آموزش ساخت جعبه کادو شما یاد می گیرید که چند مدل جبعه کادو را خودتان در منزل درست کنید و هدایای تان را با جبعه دست ساز تقدیم عزیزان تان نمایید. و یا اینکه با این کار بتوانید درآمدی داشته باشید. پس همراه ما باشید.

جعبه کادو

هنگامی که بحث کادو دادن پیش می آید هر فردی دوست دارد زیباترین کادو با بهترین و شیک ترین بسته بندی و جعبه را داشته باشد، به همین دلیل سری به فروشگاههای کادو و جعبه زده و از دیدن قیمت های نجومی جعبه های کادو شگفت زده خواهد شد، اینجاست که می تواند با کمی خلاقیت و سلیقه و صرف زمان کم و هزینه اندک خودش جعبه ای زیبا بسازد.

در ادامه این مطلب ما به شما آموزش می دهیم که چگونه جعبه کادو در شکل های گوناگون بسازید، اما قبل از شروع کار توجه به نکات زیر ضروری می باشد:

هر کدام از آموزش هایی که برای شما عزیزان در نظر گرفته شده است همراه با الگوی مورد نیاز می باشد. شما می توانید الگوهای آماده را در اندازه های مورد نیاز پرینت گرفته و سپس به روی مقوا منتقل نمایید.

الگوهای متفاوتی از ساده تا فانتزی وجود دارند که شما با استفاده از ابعاد درج شده روی آنها می توانید آنها را درست کنید.

آموزش ساخت جعبه کادو

برای ابتدای کار از آموزش ساخت جعبه کادو ی ساده شروع می کنیم:

جعبه ساده

معمولا جعبه کادوی ساده به جعبه های کادویی گفته می شود که در ا شکال مکعب مستطیل یا مکعب مربع باشند.

ساخت جعبه های مستطیلی یا مربعی بسیار ساده بوده ولی باز هم اشکال متنوعی دارند. به عنوان مثال در برخی از این جعبه ها درب جعبه جدا می باشد که این مدل، حالت کلاسیک و شیک دارد و با بستن یک روبان به صورت صلیبی کامل خواهد شد.

آموزش ساخت جعبه کادو مربع

آموزش ساخت جعبه کادو
الگو و طریقه تا زدن جعبه مربع با درب جدا

آموزش ساخت جعبه کادو مستطیل

آموزش ساخت جعبه کادو
جعبه مستطیل

نوع دیگری از این جعبه های ساده وجود دارد که درب جعبه جزئی از باکس به شما می رود. این روش وقت کمتری گرفته و الگوی آن بصورت کلی و یکسره در نظر گرفته شده است.

جعبه مستطیل
الگوی جبعه مربع با درب سر خود جعبه

جعبه قلب

جعبه های قلبی در دو قسمت خود جعبه و درب جعبه تشکیل می شوند. و توجه داشته باشید که جعبه های کادوی قلبی نیز انواع مختلفی دارند.

دقت داشته باشید در آموزش ساخت جعبه کادو برای هر مدلی می توانید سایز و اندازه جعبه را تغییر دهید یعنی می توانید به دلخواه خود تغییراتی را بوجود بیاورید.

از جعبه های قلبی شکل بیشتر در مراسمی نظیر ولنتاین و سالگرد ازدواج استفاده می شود. به مراحل ساخت و اموزش جبعه کادو به شکل قلب توجه کنید:

در ابتدا طرح را در اندازه ای که می خواهید پرینت گرفته و سپس به مقوای اصلی منتقل نمایید. به الگویی که در عکس مشخص شده نگاه بیندارید، می بینید که طبق این الگو دو ردیف مستطیل شکل نیز وجود دارد.

این دو نوار مستطیلی در واقع ارتفاع دهنده کار شما خواهد بود. یکی از این نوارها برای درب جعبه و دیگری برای خود جعبه استفاده می شود.

نوار مستطیلی که برای درب جعبه هست باید باریک تر و کمی بلند تر باشد. علت طول بیشتر الگوی درب این است که باید بصورت کامل روی قلب پایین را بپوشاند.

آموزش ساخت جببه کادو ی قلبی شکل ما از نوع قلب زاویه دار است. تصویر زیر کاملا خط تا و محل های تا خوردگی را نشان می دهد:

آموزش ساخت جعبه قلب
آموزش ساخت جعبه کادو قلبی شکل

جعبه ستاره

جعبه کادو به شکل ستاره یکی از انواع جعبه های کادو است که برای هدایایی مثل جواهرآلات کاربرد دارد.

به طور معمول این جعبه در ابعاد کوچیک ساخته میشود ولی نوع دیگی از جعله های کادوی ستاره ای شکل نیز وجود دارند که این قابلیت را دارا می باشند که سایز و اندازه آن را به دلخواه تغییر دهید.

در ادامه به ساخت دو نوع از جعبه های ستاره ای می پردازیم:

جعله ستاره ای کوچک

معمولا از مقواهای نازک برای ساخت جعبه ستاره استفاده می شود که با یک کش بهم متصل می شوند.

برای یادگیری جعبه ستاره به الگو و روش ساخت آن به خوبی دقت کنید.

آموزش ساخت جعله کادو

این جعبه های شیک و فانتزی بیشتر برای زیورآلات استفاده می شوند ولی جعبه های ساده مستطیل و مربع برای انواع هدیه قابل استفاده هست.

نوع دیگری از جعله های ستراه ای هم هستند که برای اندازه های بزرگتر بهتر می باشند. در ادامه عکس و الگوی ساخت یک نوع دیگر از جعبه هدیه ستاره ای را برایتان می گذاریم. امیدواریم که این جعبه ها را درست کرده و از این کار لذت ببرید:

آموزش ساخت جعبه کادو ستاره ای شکل بزرگ

برای داشتن یک جعبه ستاره ای شکل در ابتدا باید الگوی ستاره را داشته باشید.

آموزش ساخت جعبه قلب
الگوی جعبه ستاره

الگو را به مقوای اصلی انتقال دهید و یادتان باشد که دو تا از الگو پیاده کنید و این مطلب را هم فراموش نکنید که الگوی دوم چون برای درب جعبه استفاده می شود بزگرتر از الگوی اولیه و اصلی باشد.

آموزش ساخت جعبه کادو ستاره ای

همچنین شما باید نوارهای مستطیلی شکل برای این جبعه داشته باشید.

قسمت بالای جعبه کادو را از روی نقطه چین ها تا کنید. و همچنین مقوا هایی که به صورت نوار بریده اید را بر اساس لبه های بخش بالاتا کنید و به بدنه اصلی بچسبانید.

مرحله قبل را برای پایین جعبه و نوار های کناری تکرار کنید.

آموزش ساخت جعبه کادو ستاره ای

اکنون کافیست الگوهای بالا و پایین جعبه را درون هم قرار دهید.

جعبه کادو ستاره ای

برای تزیین جعبه میتوانید به دلخواه عمل کرده و دراین مرجله یک جعبه کادوی ستراه ای زیبا دارید.

پایان کار

انواع دیگری از جعبه های کادو با اشکال متنوعی وجود دارند که در مطالب بعدی به آن می پردازیم.