آموزش حرکات کششی برای افزایش قد و کاربردهای دیگر

  • انتشار: ۲۸ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78236

اگر اهل ورزش کردن هستید حتما از تاثیر حرکات کششی بر بدن آگاهی دارید. این حرکات باعث می شوند بدن در هنگام ورزش از آسیب های احتمالی در امان بماند. آموزش حرکات کششی به صورت مختصر در این مقاله آمده است.

طی حرکات کششی جریان خون افزایش پیدا می کند و خون بیشتری به ماهیچه های شما می رسد، اما توصیه می شود به هیچ عنوان زمانی که بدن تان سرد است از حرکات کششی استفاده نکنید.

آموزش حرکات کششی و کاربرد آنها

اگر در ماهیچه ها و عضلات خود احساس گرفتگی می کنید برای رهایی از این وضعیت آزاردهنده می توانید از حرکات کششی کمک بگیرید. این حرکات به شما کمک می کند تا عضلاتتان از سفتی و گرفتگی خارج شود.

اگر برنامه ورزشی حرفه ای را دنبال می کنید حرکات کششی و تمرین هایی که باعث انعطاف عضلات و ماهیچه های شما می شود باید در اولویت کارتان قرار بگیرد.

دیدن آموزش حرکات کششی در تمرین های روزانه می تواند به انعطاف پذیری هر چه بیشتر شما کمک کند و از گرفتگی عضلات تان بکاهد و همچنین اثر گذاری تمرین های ورزشی را بر اندام و ماهیچه های شما بیشتر می کند.

از این حرکات در طول روز و بعد از انجام کارهایی که باعث فشار بر عضلات شما می شوند می توانید استفاده کنید. اگر زمانی که در حال انجام فعالیت های روزمره خود هستید بر روی عضلات شما فشار نامناسبی وارد شود و یا اطراف ماهیچه های شما تحت تاثیر آن فعالیت دچار گرفتگی شود، حرکات کششی می تواند بهترین راه خلاصی از این وضعیت باشد.

در گذر عمر و بالا رفتن سن عضلات، کارایی های خود را تقریبا از دست می دهند و یکی از تاثیرات بالا رفتن سن بر روی ماهیچه ها قابل لمس است.

زمانی که سن افراد بالا می رود، ماهیچه ها قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهند و کاری که از ما بر می آید این است که کوشش کنیم تا بتوانیم برای حفظ ماهیچه ها و بهبود آنها از انجام حرکات کششی و ورزشی غافل نمانیم و بدون این که احساس درد کنیم از ماهیچه های خود استفاده کنیم.

آموزش حرکات کششی و سلامتی

برای انجام حرکات کششی نیاز نیست سختی زیادی را متحمل شوید، زیرا انجام این حرکات بسیار راحت است. از آنجایی که این حرکات جذابیت خاصی ندارند و زمان زیادی را نیز به خود اختصاص می دهند، طرفداران زیادی ندارند.

آموزش حرکات کششی

ولی شما برای این که در هنگام ورزش های سخت دچار مشکلات عضلانی و ماهیچه ای نشوید باید از این حرکات نه چندان جذاب و دوست داشتنی استفاده کنید. زیرا با عدم انجام این حرکات، خودتان را در معرض آسیب های جدی قرار می دهید.

در زمان انجام حرکات ورزشی با انقباض ماهیچه ها و در نهایت کوتاه تر شدن آنها روبرو هستیم، حرکات کششی به ما کمک می کنند تا عضلات کشیده شوند و در قسمت ماهیچه ها تعادل داشته باشیم.

اگر از طریق حرکات کششی این تعادل حفظ نشود ممکن است دچار آسیب دیدگی عضلات شوید و اختلال در عملکرد ورزشی شما را سبب شود. پس اگر می خواهید هنگام ورزش در معرض آسیب های جدی قرار نگیرید از حرکات کششی غافل نمانید.

حرکات کششی باعث می شوند شما در هنگام ورزش دامنه حرکتی گسترده ای داشته باشید و کمتر دچار محدودیت در حرکت ماهیچه ها قرار بگیرید.

ضرورت انجام حرکات کششی

قبل از انجام حرکات کششی از تاثیر آن اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که در زمان و موقعیت مناسبی از آن استفاده می کنید. این حرکات اگر به صورت نادرست انجام شوند نه تنها تاثیری ندارند بلکه گاهی اوقات آسیب زا نیز می باشند.

زمانی که می خواهید حرکات کششی انجام دهید حتما توجه داشته باشید هنگامی که ماهیچه های شما سرد است از این حرکات استفاده نکنید.

همچنین از حرکات کششی برای گرم کردن ماهیچه ها و عضلات خود کمک نگیرید. عدم رعایت این مسائل موجب می شود شما نه تنها نتیجه ای نگیرید بلکه خود را دچار مشکل کنید.

دانستنی های حرکات کششی

قبل از این که بخواهید شروع به انجام حرکات کششی کنید بهتر است یک پیاده روی آرام و سبک داشته باشید و یا دوچرخه سواری بدون شدت و فشار به مدت پانزده دقیقه انجام دهید.

همچنین می توانید بعد از این که ورزش شما تمام شد و بدن تان هنوز گرم بود به انجام حرکات کششی بپردازید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که قبل از انجام حرکات ورزشی میدانی و یا دویدن از انجام حرکات کششی پرهیز کنید.

به دلیل این که حرکات کششی قبل از فعالیت های شدید باعث کاهش عملکرد شما می شود. اگر می خواهید یک ورزش مقاومتی انجام دهید به جای انجام کشش، سعی کنید با نرمش بدن خود را قبل از ورزش گرم کنید.

آموزش حرکات کششی

برای آموزش حرکات کششی دانستن این نکات ضروری است:

  • قبل از انجام کشش بدن را گرم کنید.
  • کشش را بیشتر بعد از تمرین های ورزشی انجام دهید.
  • انجام آهسته و آرام در حین آموزش حرکات کششی بسیار مهم است.
  • پرهیز از انجام حرکات شدید و ناگهانی را مد نظر داشته باشید.
  • حرکات کششی باعث احساس درد و ناراحتی در شما نشود.
  • جلوگیری از حبس نفس در هنگام آموزش حرکات کششی و انجام آنها.
  • انجام کشش در همه عضلات.
  • نگاه داشتن عضلات در حرکات کششی به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه.

آموزش حرکات کششی افزایش قد

قبل از اینکه استخوان های شما به صورت کامل جوش بخورند، در سنین بین ۱۹ تا ۲۷ سالگی شما امکان این را دارید که قد خود را بلند تر کنید.

در آموزش حرکات کششی برای افزایش قد می توانید برای شروع از حرکات کششی ابتدایی شروع کنید. کمر و تاندون های پشت زانوی تان را حرکت لمس انگشتان بکشید.

این حرکت می تواند عضلات کمر شما را گرم کند و ژست کمر و همچنین کشیدگی آن را بهتر کند. قبل از انجام این حرکت راست بایستید و دست ها را بالای سرتان قرار دهید.

با انجام حرکت پل انعطاف پذیری بدن خود را بیشتر کنید. این حرکت سخت تر از حرکت قبل است. در آموزش حرکات کششی برای افزایش قد می توانید از حرکت کبرا استفاده کنید. در این حرکت انعطاف پذیری و کشیدگی در کمر شما زیاد می شود و باعث می شود فشار روی کمر بهبود پیدا کند.