آموزش ثبت نام لاتاری

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۹
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 96502

همان طور که می دانید، هرساله تعداد زیادی از کشورهای مختلف در طرح لاتاری برای دریافت گرین کارت امریکا ثبت نام می کنند و از این میان تنها عده کمی موفق به دریافت گرین کارت می گردند.

برای موفقیت در این طرح دانستن روش ثبت نام و تکمیل درست مراحل از اهمیت فراوانی برخوردار است. چه بسا کسانی هستند که در تاریخ معین ثبت نام می کنند اما به دلیل نقص در برخی مراحل موفق به دریافت گرین کارت نمی شوند.

آموزش ثبت نام لاتاری

با ما همراه باشید تا با روش درست ثبت نام لاتری آشنا شوید:

نکات مهم قبل و بعد از ثبت نام لاتری

بهتر است قبل از ثبت نام لاتری به برخی نکات و موضوعات مهم توجه کافی داشته باشید. این موارد شامل «روش گرفتن عکس ویژه برای قرعه کشی لاتری، سوالات رایج و شرایط دارندگان دیپلم کار و دانش و فنی و حرفه ای» می باشد. ثبت نام قرعه کشی لاتری برای سال ۲۰۲۰ از اواسط مهرماه شروع شده و تا یک ماه ادامه دارد.

در وارد کردن اطلاعات دقت کافی را داشته باشید

یکی از نکات مهم در ثبت نام لاتری وارد کردن اطلاعات خواسته شده به صورت درست می باشد. در صورت وارد کردن اطلاعات نادرست حتی اگر برنده لاتری هم شوید، حذف خواهید شد.

مدارک لازم برای ثبت نام لاتری شامل «اطلاعات شخصی، اطلاعات خانوادگی اگر به صورت خانوادگی می خواهید ثبت نام کنید، عکس مخصوص لاتری و پاسپورت معتبر» می باشد.

در بخش اطلاعات شخصی نیز به مدارکی چون «دیپلم ۱۲ ساله، حداقل سن ۱۸ سال، سابقه کار دو ساله ثبت شده در صورتیکه دیپلم ندارید و شهروند یکی از کشورهای مجاز برای ثبت نام لاتری» نیاز دارید.

مرحله اول: مشخصات فردی

برای ثبت نام قرعه کشی لاتری باید از یکی از سامانه های ثبت نام استفاده کنید. این سامانه ها اغلب دارای سه بخش مشخصات، تایید از طریق پیامک و تکمیل می باشد.

برای شروع وارد سامانه ای که برای ثبت نام انتخاب کرده اید شوید و روی مشخصات فردی کلیک کرده مواردی چون «نام و نام خانوادگی، آخرین مدرک تحصیلی، جنسیت، تاریخ تولد، محل تولد و آپلود عکس» را به دقت پر کنید.

توجه داشته باشید که نام و نام خانوادگی خود را به انگلیسی و از روی پاسپورت خود انجام دهید.

در بخش آخرین مدارک تحصیلی نیز گزینه هایی چون «زیر دیپلم، محصل دبیرستان، فوق دیپلم، دانشجوی کارشناسی، لیسانس، دانشجوی فوق لیسانس، فوق لیسانس، دانشجوی دکتری و دکتری» وجود دارد که باید با توجه به شرایط تحصیلی خود انتخاب کنید.

آموزش ثبت نام لاتاری

در بخش جنسیت دو گزینه «مرد یا زن» وجود دارد. همین طور تاریخ تولد باید به میلادی وارد شود. اگر تاریخ تولد میلادی خود را نمی دانید روی گزینه تاریخ شمسی کلیک کرده تاریخ تولد خود را به شمس وارد کنید.

در مورد محل تولد نیز  ابتدا کشور محل تولد و سپس شهر محل تولد را به انگلیسی انتخاب نمایید. در قسمت عکس نیز باید عکس مخصوص لاتری را آپلود کنید.

در صورتیکه عکس ویژه لاتری ندارید روی گزینه «عکس آماده نیست، بعدا می فرستم» کلیک نمایید و در کاربری خود ارسال کنید.

مرحله ۲: مشخصات خانواده

این بخش را در صورتی تکمیل کنید که می خواهید با خانواده مهاجرت نمایید. در این بخش گزینه های «وضعیت تاهل و تعداد فرزندان» وجود دارد. در بخش وضعیت تاهل گزینه هایی چون «مجرد ازدواج نکرده، مجرد مطلقه، مجرد همسر فوت کرده یا متاهل» را مشاهده می کنید که باید حسب شرایط خود یکی را تیک بزنید.

در قسمت تعداد فرزندان هم تنها می توانید ۸ فرزند زیر ۲۱ سال که سرپرستی آنها را برعهده دارید وارد  نمایید. در صورت داشتن فرزندان بیشتر با مختصصان سامانه ای که انتخاب کرده اید تماس بگیرید.

دقت کنید که این مرحله خود شامل دو بخش الف و ب می باشد. در بخش الف باید مشخصات فردی همسرتان را به طور دقیق همانند مرحله اول وارد کنید و در بخش ب مشخصات فرزندانتان را همانند مرحله اول وارد سازید.

مرحله ۳: محل زندگی

در این بخش، آدرس دقیق محل زندگی کنونی خود را به صورت انگلیسی یا فارسی وارد کنید. این اطلاعات شامل «کشور محل سکونت، استان، شهر، آدرس دقیق محل زندگی و شماره موبایل» می باشد. گزینه های «ایمیل و کدپستی» را در صورتیکه دوست دارید می توانید پر کنید. دقت کنید که آدرس محل سکونت را دقیق بنویسید و شماره تلفنی را ذکر کنید که همیشه در دسترس باشد.

مرحله ۴: پاسپورت

در این مرحله باید مشخصات پاسپورت خود را وارد نمایید. اگر در لحظه ثبت نام پاسپورت معتبر در اختیار شما نیست روی گزینه «اطلاعات پاسپورت اکنون همراهم نیست ولی بعدا در پنل کاربری اعلام خواهم کرد» کیلیک کنید. در این مرحله مواردی چون «شماره پاسپورت، کشور محل صدور پاسپورت، تاریخ انقضای پاسپورت» را وارد سازید. در این مرحله می توانید مشخصات پاسپورت همسرتان را نیز وارد کنید، این اختیاری ست اما اگر می خواهید به صورت دوشانسه ثبت نام کنید حتما باید مشخصات پاسپورت همسرتان را وارد نمایید.

مرحله ۵: تکمیل ثبت نام لاتری

اگر از طریق یک سامانه ثبت نام می کنید، در این بخش و پس از تکمیل مراحل مختلف هزینه خدمات ثبت نام محاسبه شده نمایش داده می شود. اگر تمام مراحل را به درستی پشت سر گذاشته باشید گزینه ثبت نام لاتری شما به درستی انجام شد ظاهر می گردد.

اینک که با روش درست ثبت نام قرعه کشی لاتری آشنا شدید می توانید شانس خود برای دریافت گرین کارت امریکا را امتحان کنید. البته به یاد داشته باشد که تنها تعداد کمی از ثبت نام کنندگان در این قرعه کشی خوش شانس هستند. به هر صورت به یاد داشته باشید که اطلاعات خواسته شده در بخش های مختلف را به درستی پر کنید تا در قرعه کشی شرکت داده شوید. اطلاعات دروغ حتی اگر برنده هم شده باشید سبب حذف شما می گردد.