آموزش تکنیک PES [حرفه ای بازی کنید!]

  • انتشار: ۱۵ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 76744

اگر خوره فوتبال در کنسول های بازی هستید پس حتما به دنبال آموزش تکنیک PES نیز می باشید. بازی «فوتبال تکاملی حرفه‌ای» (Pro Evolution Soccer) یا همان PES خودمان که در ایران به آن پیس هم می گویند، یک سری از بازی های کامپیوتری ورزشی و شبیه ساز فوتبالی است که بوسیله شرکت «کونامی» طراحی و ساخته شده است. نخستین نسخه این بازی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ برای کنسول پلی استیشن ارائه شد.

این بازی در بیست سالی که از انتشار آن می گذرد نسخه به نسخه ارتقاع یافته و کیفیت آن بهتر شده است. به عنوان مثال نسخه های جدید این بازی با استفاده از موتور بازی فاکس (Fox) که توسط شرکت کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) طراحی شده، پیشرفت های چشمگیری داشته و جلوه های تصویری و مفهومی آن به خوبی تدوین شده است. موتور بازی فاکس همچنین موجب بهبود پیدا کردن طراحی بازیکنان، برخورد بازیکنان با یکدیگر و چمن ورزشگاه ها شده است.

آموزش تکنیک pes

آموزش تکنیک های PES

در ادامه این مقاله از اطلس پلاس قصد داریم به آموزش تکنیک PES بپردازیم و شما را با برخی از حرکات جالب در این بازی آشنا کنیم. اگر از آن دسته طرفداران پر و پاقرص PES هستید و به حرکات نمایشی و دریبل های ریز و و … علاقه دارید توصیه می کنم ادامه مقاله را با دقت بخوانید.

دریبل های ریز

یکی از دریبل های بسیار پر کاربرد در بازی PES دریبل تو سر توپ زدن، محسوب می شود. مهمترین اصل در انجام این دریبل واجد شرایط بودن بازیکنی است که می خواهید دریبل را توسط او انجام دهید. برای این دریبل سطح کلی بازیکن شما می بایست بیشتر از ۶۸ باشد و ترجیحا پست او جلوتر از دفاع باشد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که به طور معمول بیشتر بازیکنان PES دارای این قابلیت ها هستند.

پس از مد نظر قرار دادن نکات بالا می بایست به موقعیت خود در زمین توجه کنید زیرا یک اشتباه کوچک در انجام این تکنیک به لو رفتن توپ منتهی می شود. به عنوان مثال اگر هافبک های کناری شما در حال نفوذ از طرفین برای فرستادن سانتر می باشند و همزمان یک یا دو بازیکن دفاعی نیز در پهلوی بازیکن شما درحال حرکت می باشند می توانید با نجام این دریبل آن ها را جا گذاشته و با خیالی آسوده توپ را روی سر مهاجمان تان سانتر نمایید.

برای انجام دریبل تو سر توپ کافی است با زدن شوت و سپس زدن پاس، بازیکن جلویی خود را به راحتی از مقابل تان کنار بزنید.

  • در کنسول بازی PlayStation 4 = مربع + ضربدر
  • در کنسول بازی XBOX 360 و XBOX 1 = کلید B + کلید X
  • در سیستم کامپیوتر (PC) = کلید A + کلید X

این دریبل معمولا توسط کاربران مبتدی انجام می شود و آسان ترین و پایه ای ترین نوع دریبل محسوب می شود. اگر قصد دارید نوع حرفه ای این دریبل را انجام دهید در قسمت انتخاب دسته بازی وارد تنظیمات دسته شده و گزینه Auto Feint را از وضعیت ON به وضعیت OFF تغیر دهید.

آموزش تکنیک PES برای پاس بدون نگاه به هدف

تکنیک پاس دادن، بدون نگاه کردن به بازیکن مقصد یکی از تکنیک های بسیار جذاب در PES است. به طور معمول می بایست توجه نمود که این مدل پاس دادن در محیطی انجام شود که هیچ خطری متوجه دروازه شما نباشد.

این تکنیک پاس دادن به طور معمول هنگامی انجام می شود که بازیکن شما در حال حمله می باشد و به صورت غافلگیر کننده ای یکی از مدافعان تیم حریف از مقابل به شما نزدیک می گردد و اگر شما به شکل معمولی پاس دهید توپ لو خواهد رفت. در چنین مواردی شما می بایست به پاس هایی که مثل حریف تان غیرقابل پیش‌بینی هستند، روی بیاورید. در نتیجه شما می بایست از این تکنیک بهره بجویید تا حریف تان را در لحظه ای غافلگیر نمایید.

  • در کنسول بازی PlayStation 4 = ضربدر یا مثلث + R2
  • در کنسول بازی XBOX 360 و XBOX 1 = کلیدهای A or B + R2
  • در سیستم کامپیوتر (PC) = کلیدهای X or W + C

مهارت گام برداشتن با توپ

مهارت گام برداشتن با توپ به راست و چپ یکی دیگر از موارد مهمی است که به عنوان یک طرفدار PES می بایست با آن آشنا باشید. این تکنیک موجب می گردد تا شما بتوانید یک موقعیت طلایی حمله ایجاد نمایید یا خطر را از مقابل دروازده خود دور کنید و یا بازیکنان حریف را جا بگذارید.

  • در کنسول بازی PlayStation 4 = دکمه R2
  • در کنسول بازی XBOX 360 و XBOX 1 = دکمه Rt
  • در سیستم کامپیوتر (PC) = دکمه C

آموزش تکنیک PES در فریب دادن

با انجام این دریبل نسبتا پیچیده شما قادر خواهید بود به آسانی بازیکن حریف را از مقابل خود بردارید و یا از میان دو بازیکن، به اصطلاح لایی بکشید. برای انجام این تکنیک کافی است طبق دستور زیر عمل کنید.

  • در کنسول بازی PlayStation 4 = استوک (شوک) سمت راست را به سمت بالا و استوک سمت چپ را به سمت پایین و مقدار کمی مایل به سمت راست هدایت کنید. توجه داشته باشید که می بایست از دکمه کنترل تکنیک بازیکن استفاده نمایید. همچنین R2 را نیز فراموش نکنید.
  • در کنسول بازی XBOX 360 و XBOX 1 = همان دستوراتی که برای کنسول بازی PlayStation 4 داده شده است را اجرا نمایید.
  • در سیستم کامپیوتر (PC) = برای انجام این تکنیک در PC توصیه می کنیم از دسته بازی استفاده نمایید.

تکنیک رابونا

آموزش تکنیک PES بدون رابونا بی معنی است. به عنوان یک خوره PES می بایست با تکنیک طلایی رابونا (Rabona) نیز آشنا شوید. تکنیک رابونا یک تکنیک بسیار کاربردی و زیبا است که استفاده از آن در PES اصلا سخت نیست. رابونا روشی است برای ضربه زدن به توپ که در آن پایی که به توپ ضربه می زند، از پشت پای تکیه گاه که وزن بازیکن را تحمل می کند، عبور داده می شود. این تکنیک واقعا خوب و پر کاربرد است، خصوصا هنگامی که مقابل بازیکن شما خالی است و شما می خواهید تنها از یک مدافع عبور کنید.

  • در کنسول بازی PlayStation 4 = استوک سمت راست (RS) به سمت پایین + استوک سمت چپ (LS) به سمت پایین متمایل به راست + R2.
  • در کنسول XBOX 360 و XBOX 1 = به روشی که در PlayStation 4 انجام می شود عمل نمایید.
  • در سیستم کامپیوتر (PC) = از دسته بازی استفاده کنید و به روش PlayStation 4 عمل نمایید.