آمریکا 7 مرکز نظامی در سوریه ایجاد کرده است

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 25496

یکی از فرماندهان نیروهای مدافع خلق سوریه گفت: آمریکا در مناطق تحت کنترل این نیروها هفت پایگاه نظامی دارد.

سبان حمو در گفت و گو با روزنامه الشرق الاوسط افزود: ارتش آمریکا 7 پایگاه و میدان هوایی و مرکز نظامی در هفت منطقه تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق رود فرات ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بزرگترین این مراکز در عین العرب(کوبانی) است که فرودگاهی بزرگ و پیشرفته ساخته شده است.

حمو گفت: این پایگاه های آمریکایی شامل دو فرودگاه در حسکه، یک فرودگاه در قامشلی، دو فرودگاه در المالکیه(دیریک) در ولایت حسکه و یک فرودگاه در تل ابیض در ولایت رقه و در نزدیکی مرزهای ترکیه است.

وی توضیح داد: یک مرکز نظامی نیز در شهر منبج در ولایت حلب ایجاد شده که یکهزار و 300 نظامی ائتلاف آمریکایی در آن حضور دارند.

آمریکا در نوامبر 2015 با تبدیل میدان هوایی هواپیماهای سمپاش به فرودگاه نظامی، نخستین پایگاه هوایی خود را در جنوب شهر الرمیلان در ولایت حسکه تاسیس کرد.

آمریکا یک فرودگاه در نزدیکی کوبانی در 90 کیلومتری شمال رقه و 35 کیلومتری مرزهای ترکیه توسعه داد و از آن بهره برداری می کند.

آمریکا و چند کشور همپیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ائتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.

این ائتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.

سوریه بیش از 5 سال است با حضور گروههای مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی از کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟