آمریکا 5 هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل به افغانستان می دهد+مشخصات اسکن ایگل

  • انتشار: ۵ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 27199

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا یا پنتاگون با نشر یک اعلامیه از برنامه تحویل دهی ۵ بال هواپیمای بدون سرنشین به نیروهای هوایی افغانستان خبر داده‌است.

این هواپیماهای بدون سرنشین که با نام “اسکن ایگل” از مهارت برجسته تخنیکی برخوردار بوده و گفته می‌شود در شناسایی و از بین بردن اهداف دشمن در افغانستان خیلی مؤثر خواهند بود.

ایالات متحده می‌گوید به‌زودی ۵ هواپیمای بدون سرنشین را در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار می‌دهد که با تجهیزات پیشرفته مجهز می‌باشند.

وزارت دفاع امریکا در اعلامیۀ گفته‌است که این هواپیماها که با نام اسکن ایگل معروف است، برای شناسایی و از بین بردن اهداف دشمن در افغانستان استفاده خواهند شد.

پنتاگون گفته‌است برای تهیه و تمویل هواپیماهای بدون سرنشین به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان حدود ۲۰ میلیون دالر را از بودجه این وزارت پرداخته‌‌است.

این وزارت همچنان گفته‌‌است کار ساخت و تجهیز این نوع هواپیماها با وسایل پیشرفته در ماه اپریل سال آینده تکمیل و به نیروهای دفاعی و امنیتی افغان تحویل داده خواهند شد.

این وزارت نقش این هواپیماها را در افغانستان خیلی مؤثر دانسته و تأکید کرده‌است که این هواپیماها خیلی دقیق هدف را شناسایی نموده و هدف قرار می‌دهند.

گفته می‌شود که در حال حاضر نیروهای هوایی افغان شش هواپیمای بدون سرنشین دیگر را نیز در اختیار دارند که در شورابک ولایت هلمند قرار دارند.

انتظار می‌رود امریکا شمار هواپیماهای بدون سرنشین در افغانستان را به ۵۰ فروند افزایش دهد.

براساس اطلاعات بدست آمده از مشخصات هواپیمای بدون سرنشین اسکن‌ايگل در فضاي مجازي و  وب‌سايت‌هاي اينترنتي، اسکن ایگل، هواپيمايي کوچک، کم هزینه، پر استقامت است که توسط شرکت اینسیتو، از زیرمجموعه‌های شرکت بویئنگ، طراحی و ساخته شد. این هواپیما بر اساس نوعی نیاز بازرگانی طراحی و ساخته شد. در ابتدا هدف ا‌ز طراحی این هواپیما کمک به ماهیگیران برای شناسايي مناطق ماهیگیری بود.

اسکن‌ایگل محصول مشترک اینستو و بوینگ است. فناوری پیشرفته این هواپیما به عنوان سیستم هوایی که بدون سرنشین و قابل حمل بسیار موفقيت‌آمیز بوده است. از این هواپیما برای گشت‌زنی در میدان نبرد استفاده می‌شود و از آگوست 2004 این هواپیما مورد استفاده ارتش آمریکا در عراق بوده است.

اسکن ایگل دارای یک دوربین هوشمند ثابت بسيار سبک است و بر روی هواپیما نصب می‌شود؛ این هواپیما می‌تواند تا 100 کیلومتر برد ارتباطي خود را با مرکز حفظ کند و بیش از 20 ساعت به پرواز ادامه دهد. طول بال هواپیما در حدود 10 فوت است و تا 75 گره دریایی هم سرعت دارد.

این هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته برای استقرار و راه‌اندازی نیازی به باند ندارد. در واقع، این هواپیما برای پرواز از یک پرتابگر استفاده می‌کند.

در سال 2009، بویئنگ و اینستو اعلام کردند که مدل عقاب شب را طراحی کرده‌اند که نوعی مدل تغییر یافته اسکن ایگل است. این مدل جدید دارای دوربین عملیات در شب نيز است.

در آگوست 2010 شركت بوئینگ اعلام کرد که برای کنترل اسکن دیگل از ایستگاه‌های کنترلی راه دور دست به برنامه‌ریزی‌هایی زده است.

در جولای 2011، تیمی از طراحان اسکن ایگل و یک هواپیمای دیگر برای تحقیق و بررسی در مورد نوع جدیدتری از این سامانه دست به یک پروژه تحقیقاتی مشترک زدند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟