آمریکا هر ساله 45 میلیارد دالر در جنگ افغانستان هزینه می کند

  • انتشار: ۱۸ دلو ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1
  • شناسه مطلب: 36760

یک مقام بلند پایه در پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا می‌گوید، جنگ افغانستان سالانه برای ایالات متحدۀ امریکا چهل و پنج میلیارد دالر مصرف دارد. این میزان هزینه در حالی صورت می گیرد که طالبان در چند سال اخیر قدرتمند شده است و مناطق بیشتری را به کنترل خویش درآورده است.

راندال اسکریور مسئول بلندپایه امور آسیایی پنتاگون به سنای آمریکا گفت: از مجموع هزینه های نظامی افغانستان، پنج میلیارد دالر برای حمایت از نظامیان افغانستانی، 13 میلیارد دالر صرف نیروهای آمریکایی در داخل افغانستان، 780 میلیون دالر برای کمک های اقتصادی و مبلغ باقی مانده برای حمایت لوجستیکی و اکمالاتی هزینه می شود.

جلسه کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکایی پس از حمله مرگبار در کابل تشکیل می شود که در جریان آن بیش از  200 تن کشته و زخمی شد.

این آمار در بین سال های 2010 تا 2012 و حضور 100 هزار نظامی آمریکایی در افغانستان، بالغ بر 100 میلیارد دالر بود که این میزان اکنون با حضور تنها 16 هزار نظامی آمریکایی به کمتر از نصف کاهش یافته است.

معاون وزارت دفاع امریکا همچنان گفت، حل منازعه سیاسی و مصالحه یک بخش مهم استراتژی ایالات متحده در مورد افغانستان محسوب می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟