آمریکا مدعی صف‌آرایی ۱۹۰ هزار روس در داخل و نزدیک اوکراین است

  • انتشار: ۳۰ دلو ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 127544
سربازان روسی

مایکل کارپنتر، نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری در اروپا در نشستی که در غیاب روسیه برگزار شد، گفت: ما ارزیابی میکنیم که روسیه احتمالا بین ۱۶۹ هزار تا ۱۹۰ هزار پرسنل در داخل و نزدیک اوکراین تجمیع کرده است که این با حدود ۱۰۰ هزار نیرو تا ۳۰ ژانویه قابل مقایسه است.

نماینده آمریکا در سازمان امنیت و همکاری در اروپا تاکید کرد: این چشمگیرترین بسیج نظامی در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است.

گرچه روسیه از عقب‌نشینی نیروهایش خبر می‌دهد، بایدن حضور حدود ۱۵۰ هزار سرباز روس در مرزهای اوکراین و بلاروس و در دریای سیاه را تایید کرده و مدعی است: ما دلایل خود را داریم و معتقدیم روسیه در روزهای آینده به اوکراین حمله خواهد کرد.

او شامگاه جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید، گفت که نیروهای مسلح مورد حمایت روسیه در شرق اوکراین – که کی‌یف آنها را جدایی‌طلب می‌خواند – در روزهای اخیر مرتکب “نقض فاحش” آتش‌بس شده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به دیدار آتی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه کشورش با سرگئی لاوروف، همتای روس او در پنجشنبه ۲۴ فوریه در اروپا، افزود: روسیه باید بین دیپلماسی و پیامدهای فاجعه‌باری که از اقدامات نظامی آن به همراه خواهد داشت، یکی را انتخاب کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟