آمریکا رکورد مرگ و میر کرونایی را شکست

  • انتشار: ۱۷ حمل ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 82469

شبکه خبری سی‌ان‌ان بامداد یکشنبه گزارش داد براساس داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، ظرف ۲۴ ساعت گذشته در سراسر آمریکا یک‌هزار و ۲۲۴ نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آمار مرگ‌ومیر روزانه تاکنون است.

روز جمعه که آمریکا بیشتر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در یک روز ثبت کرد، یکهزار و ۹۴ مورد فوتی ثبت شده بود، اما آمار امروز رکورد روز جمعه را نیز پشت سر گذاشت.

تاکنون ۸ هزار و ۳۷۶ نفر براثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان باخته‌اند و این کشور از این لحاظ پس از ایتالیا و اسپانیا در رده سوم میان کشورهای جهان قرار دارد.

سرعت شیوع ویروس کرونا در آمریکا به قدری شدت یافته که این کشور ظرف ۸ روز گذشته شاهد ۳ برابر شدن شمار مبتلایان به این ویروس بود.

اکنون دست کم ۳۱۱ هزار نفر در آمریکا به کرونا مبتلا هستند و تنها ۱۴ هزار و ۸۰۰ نفر تاکنون بهبوده یافته‌اند.

به نقل از ایرنا؛ این درحالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد یکشنبه در نشست خبری روزانه خود گفت که دو هفته پیش روی آمریکا در اثر کووید-۱۹ مرگبار خواهد بود. ترامپ تصریح کرد: دو هفته بسیار سختی را در پیش داریم و پیش بینی می‌شود که مرگ‌ومیر زیاد خواهد شد.

«آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هفته گذشته در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان  ۲۰۰ هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟