آمریکا دو پایگاه بزرگ خود را در افغانستان حفظ می‌کند

  • انتشار: ۱۳ قوس ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 100527

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که ذیل تصویب طرح کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان به ۲۵۰۰ نفر از ژانویه سال ۲۰۲۱، دو پایگاه بزرگ آمریکا در افغانستان حفظ خواهد شد.

میلی بامداد پنجشنبه طی سخنرانی در نشست مجازی اندیشکده «بروکینگز» به ارائه اولین جزئیات از طرح کاهش نظامیان آمریکایی در افغانستان پرداخته و گفت علاوه بر دو پایگاه بزرگ، واشنگتن چندین پایگاه اقماری را نیز در افغانستان حفظ خواهد کرد.

وی توضیح داد که ارتش آمریکا در افغانستان دو ماموریت اصلی خود را ادامه خواهد داد، اول آموزش نیروهای امنیتی افغان برای مقابله با شبه‌نظامیان و دوم، اجرای عملیات‌های ضد تروریستی علیه تروریست‌های داعش و القاعده.

فرمانده ارتش آمریکا همچنین از اعلام نام پایگاه‌های نظامی که قرار است در افغانستان تعطیل شوند یا ظرفیت‌هایی که بعد از خروج ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی از این کشور از دست می‌رود، خودداری کرد. وی همچنین از حدس و گمان درباره تصمیم دولت احتمالی «جو بایدن» اجتناب ورزید.

به نوشته فارس، میلی با اذعان به اینکه آمریکا در افغانستان توانسته فقط «موفقیت مختصری» به دست بیاورد، بر اهمیت مذاکرات صلح بین نمایندگان طالبان و دولت افغانستان تاکید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟