آمریکا خواستار همکاری پاکستان در مبارزه با داعش شد

  • انتشار: ۳ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 7462
آمریکا و پاکستان

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، «طارق فاطمی» مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در سفر به آمریکا با مقامات این کشور دیدار و در مورد مسائل دفاعی و همکاری‌های اطلاعاتی به بحث و گفت‌وگو پرداخت.

«قاضی خلیل الله» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در این رابطه گفت: مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در سفر به واشنگتن با سناتور «داین فینستاین» رئیس کمیته اطلاعاتی و «روبرت کیسی» رئیس کمیته مشترک اقتصادی سنای آمریکا ملاقات کرده است.

وی افزود: رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا در این دیدار از مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان خواست تا اسلام‌آباد در مبارزه علیه داعش با واشنگتن همکاری کند.

طارق فاطمی به مقامات آمریکایی در مورد عملیات نظامی ارتش پاکستان در مناطق قبایلی این کشور گفت که این اقدامات به حساس‌ترین مراحل خود رسیده است.

وی افزود: ارتش پاکستان در این عملیات‌ها سیستم کنترل و فرماندهی گروه‌های تروریستی این کشور را نابود کرده است.

مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان اطمینان داد: تلاش‌های اسلام‌آباد برای مبارزه با تروریسم در منطقه ادامه دارد و در مبارزه با داعش با آمریکا همکاری کاملی خواهند داشت.

طارق فاطمی مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان پیش از این با «تونی بلینکن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و در مورد روابط دوجانبه و وضعیت منطقه با وی به تبادل نظر پرداخته بود.

این در حالی است که برخی کارشناسان و مقامات دولتی افغانستان براین باورند که فعالیت گروه تروریستی داعش پروژه جدید آمریکا با همکاری پاکستان در منطقه است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟