آمریکا به افغانستان هواپیماهای بمب افگن و شکاری می دهد

  • انتشار: ۲۲ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 26288

یک مقام در وزارت دفاع می گوید؛ وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا قرار است بر اساس برنامه، تا سال 2020 نیروهای هوایی افغانستان را مجهز به هواپیماهای بمب افکن و شکاری نماید.

به گفته مقامات در وزارت دفاع، این وزارت در تلاش است که بر اساس یک طرح چهار ساله نیرو‌های هوایی افغانستان را مستقل شود.

جنرال محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع به رادیو آزادی گفته است “هواپیما‌های بمب‌افکن و شکاری، نیروهای رادار و توپچی و دافع هوا و راکت از جمله کمک‌هایی است که ایالات متحده امریکا تا سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ بر اساس پلان چهار ساله وزارت دفاع به جانب افغانستان کمک خواهد کرد.”

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع نیز گفت که نیروهای ایالات متحده در چهارچوب مأموریت حمایت قاطع سرگرم آموزش و مشوره‌دهی هرچه بیشتر به نیروهای هوایی افغان هستند.

وی افزود “ایالات متحده امریکا در زمینه‌های تخلیه، اکمال، هجوم و هدف‌گیری همیشه با ما کمک می‌کنند.”

فرماندهی مرکزی نیروهای هوایی افغانستان سه بخش اصلی در کابل، قندهار و شیندند هرات را اداره می‌کند.

جنرال رادمنش گفته است که بیش از ۱۵۰ خلبان افغان که رهبری بسیاری از مأموریت‌های انتقال، اکمال و تخلیه را به عهده دارند، عمدتاً ازین طیاره‌ها استفاده می‌کنند.

وی افزود: هواپیما‌های “سی 130” چهار موتره‌هایی است که برای انتقال پرسونل زیاد ارتش ملی در محلات یا فواصل زیاد استفاده می‌شوند. در عین زمان، هواپیما‌های «سی 208» که افراد کمتری را از یک جا به جای دیگر انتقال می‌دهند.

در حال حاضر، نیروهای هوایی افغان در کنار بیش از ۱۵۰هواپیما، ۱۲ هواپیمای تهاجمی نوع سوپر توکانو هم در اختیار دارند.

مقام‌های وزارت دفاع می‌گویند، انتظار دارند که طیاره‌های بیشتر مجهز با تکنالوژی عصری از جانب ایالات متحده امریکا به دست آرند.

در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ پیلوت افغان در جمهوری چک، امارات متحدۀ عربی و ایالات متحده امریکا در حال فراگیری آموزش‌های هوایی هستند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟