آمریکا: برگزاری مراسم تحلیف «اشرف غنی» روند صلح را به مخاطره می اندازد

  • انتشار: ۶ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سلامت
  • شناسه مطلب: 79040
اشرف غنی

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که آمریکا از اشرف غنی خواسته است که مراسم تحلیف خود را به دلیل احتمال به تاخیر افتادن توافقنامه صلح به تعویق بیندازد.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی به اشرف غنی گفته اند که به دلیل تنش های سیاسی میان او و عبدالله عبدالله و به تاخیر افتادن فرایند صلح در افغانستان، مراسم تحلیف ریاست جمهوری خود را به تعویق بیندازد.

رویترز افزوده است: آمریکا نگران است مبادا کشمکش انتخاباتی میان اشرف غنی و عبدالله، توافقنامه صلح آمریکا با طالبان را با مخاطره مواجه کند.

گفته شده است که به دلیل همین نگرانی، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مدتی است در کابل به سر می‌برد و تلاش دارد اشرف غنی و عبدالله عبدالله را از انجام مراسم تحلیف منصرف کند.

قابل ذکر است که تنش های سیاسی پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری به طور بی سابقه ای اوج گرفته است. کمیسیون انتخابات روز سه شنبه هفته گذشته «اشرف غنی» را به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی کرده بود اما عبدالله با نپذیرفتن این نتیجه اعلام کرد که او رئیس جمهور حقیقی است و به زودی دولت خود را تشکیل داد. عبدالله قصد دارد همزمان با اشرف غنی مراسم تحلیف خود را برگزار کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟