آمریکا ارتش چین را تحریم و هند را تهدید به تحریم کرد

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 47876

دولت آمریکا روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ارتش چین را به‌دلیل خریدن جنگنده و سیستم دفاع هوایی از روسیه تحریم کرده است. همچنین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هند تهدید کرده است که اگر برای خرید سیستم اس 400 روسی تلاش کند، تحریم خواهد شد.

وزارت‌خارجه آمریکا می‌گوید این تحریم‌ها علیه اداره توسعه تجهیزات ارتش جمهوری خلق چین و به‌دلیل نقض تحریم‌های آمریکا و خرید سامانه‌های دفاع موشکی و جنگنده از روسیه اعمال شده است. طبق این گزارش همچنین لی شانگفو، مدیر این نهاد نظامی چینی نیز مورد تحریم قرار گرفته است.

وزارت‌خارجه آمریکا می‌گوید: این تحریم‌ها درخصوص خرید ۱۰ جنگنده‌ سوخو ۳۵ در سال ۲۰۱۷ و همچنین سیستم دفاع موشکی اس۴۰۰ در سال ۲۰۱۸ از روسیه است.

طبق این تحریم‌ها این نهاد نظامی چینی و مدیر آن از دسترسی به سیستم مالی آمریکا محروم می‌شوند. وزارت‌خارجه آمریکا همچنین می‌گوید که وزارت خزانه‌داری ایالات‌متحده اداره توسعه تجهیزات ارتش چین و لی شانگفو را در فهرست نهادهایی که آمریکایی‌ها نباید با آنها معامله کنند، قرار می‌دهد.

همچنین دولت ترامپ، هند را تهدید کرده است که اگر به برنامه خرید سیستم دفاع موشکی اس 400 از روسیه ادامه دهد با تحریم های واشنگتن روبه رو خواهد شد.

روزنامه اکونومیک تایمز در این باره نوشت: هند آماده امضای نمادین یک قرارداد سیستم موشکی اس 400 با روسیه در طول سفر ماه آینده ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور به دهلی نو است .

مقام های هندی اعلام کرده اند که هنوز هیچ تضمینی برای امضای این قرارداد در طول دیدار پوتین با نارندرا مودی نخست وزیر هند وجود ندارد.

این مقام ها افزودند که اما هند به هیچ وجه از این قرارداد عقب نشینی نخواهد کرد و تسلیم فشار تحریم های آمریکا نخواهد شد.

نیرمالا سیتارامان وزیر دفاع هند پیشتر اعلام کرده بود که دهلی نو و مسکو ممکن است این قرارداد را پیش از سفر پوتین امضا کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟