«آمانو» برای خلع سلاح کره شمالی به سئول رفت

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 10365

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از روزنامه الدیار لبنان؛ وزارت امور خارجه کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی سه شنبه این هفته وارد سئول می شود.

بر پایه این گزارش؛ یوکیا آمانو در سفر دو روزه به سئول با یون بیونگ سی وزیر امور خارجه و دیگر مسئولان بلند پایه کره درباره آخرین تلاش ها برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی گفتگو خواهد کرد.

سفر آمانو فرصت بسیار مناسبی برای بررسی موضوعات و مسایل مهم و اساسی درباره مسئله هسته ای کره شمالی خواهد بود چون آزمایش های هسته ای و شلیک موشک های دور برد پیونگ یانگ تهدیدی بزرگ برای کره جنوبی است.

سفر یوکیا آمانو به سئول کمتر از یک ماه از تصویب قطعمنامه ای در آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره کره شمالی صورت می گیرد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در این قطعنامه ازکره شمالی خواست به همه تعهداتش درتوافقنامه شش جانبه خلع سلاح هسته ای متشکل از دو کره ، آمریکا ، روسیه ،چین و روسیه عمل کند.

نظرات(۳ دیدگاه)

  1. کرامت سلیمی
    (۱۳ ثور ۱۳۹۶)

    با سلام و احترام

    نترسیدن کشور گرسنه و بدبختی مثل کره شمالی از یک ابرقدرت مثلا” اتمی همچون امریکا معنایش این است که امریکا یک ابرقدرت واقعی نیست و چیزی به عنوان سلاح اتمی در اختیار ندارد و با دروغ و حقه بازی و باکمک کشورها و سازمانهای هوچی گر خود را ابرقدرت جا زده است و کره شمالی با استفاده از این نقطه ضعف امریکا و تهدید به افشای این دروغ می خواهد از دولت امریکا اخاذی کند و هر از گاهی وانمود می کند که می خواهد ازمایش اتمی جدیدی انجام دهد .

    قبلا” طوری از خطرات و ویرانگری بمب اتمی صحبت میکردند که اگر کشوری بتواند به بمب اتمی دست پیدا کند ان کشور به یک قدرت اتمی تبدیل میشود اما کاخ سفید اعلام کرده که کره شمالی که اخیرا” چند ازمایش به اصطلاح اتمی را انجام داده را به عنوان قدرت اتمی به رسمیت نمیشناسد . و این نشان دهنده این است که امریکا که خود این قضیه دروغین را بوجود اورد نمیگزارد کره شمالی با ترفند خود امریکاییها از انها اخاذی کند و حتی ممکن است امریکا با دولت کره همدست باشد و بخواهد با این شیوه تلاش دیگری برای ترساندن مردم دنیا انجام دهد.کره شمالی انقدر اوضاع اسفباری دارد که هر ساله اتحادیه اروپا مقداری از ذرت هایی را که به چهارپایانشان میدهند به عنوان کمکهای انسان دوستانه برای مردم کره شمالی می فرستند تا از گرسنگی نمیرند.
    امریکا اگر به معنای واقعی ابرقدرت بود دلیلی نداشت که برای حمله به کشورهای ضعیف مثل عراق،سوریه،لیبی و از این به بعد کره شمالی به اتحاد و هماهنگی با کشورهای دیگر محتاج شود.

    هیچگاه چیزی به نام جنگ هسته ای صورت نخواهد گرفت ، چون به معنای واقعی چیزی به عنوان سلاح هسته ای وجود خارجی ندارد و فقط برای ایجاد رعب و وحشت در دل ملتها ان را عنوان می کنند و متاسفانه مردم دروغهای بزرگ را راحت تر باور می کنند.

  2. کرامت سلیمی
    (۱۳ ثور ۱۳۹۶)

    سایتهای monazereh, endnews, islamtimes , shia.shafaqna و tnews مقاله دروغ بودن سلاح هسته ای و خیالی بودن ان را منتشر نمودند.

    http://www.monazereh.ir/vb-6834.htm

    http://islamtimes.org/fa/doc/article/620108/

    http://shia.shafaqna.com/FA/IR/975330

    http://tnews.ir/news/16bc84158101.html

  3. کرامت سلیمی
    (۲۹ عقرب ۱۳۹۶)

    سایت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز مقاله دروغ بودن سلاح هسته ای را منتشر کرده است .

    اگر بمب اتمی وجود داشت سازمانی مثل وزارت دفاع توجهی به این مقاله نمی کرد.
    yon.ir/defaatom

    سایت خبری و تحلیلی معاونت سیاسی وزارت دفاع – بمب اتم همان آقا گرگه ی دوران کودکی ماست

    همچنین سایتهای بسیج کرمان و بسیج کل کشور که سازمانهایی نظامی هستند مقاله دروغ بودن وجود سلاح اتمی و خیالی بودن ان را منتشر نمودند.

    yon.ir/basijatom2

    http://www.armanekerman.ir/?p=16817

    انتشار این مقاله در سایت اینترنتی چنین سازمانهایی که اشراف کامل به تمامی مسائل دارند دلیل اساسی دیگری بر عدم وجود سلاح اتمیست.

نظر شما چیست؟