آمار عجیب از پولیس های خیالی در هلمند

  • انتشار: ۱۹ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 13688

مقام های قوماندانی امنیه ولایت هلمند می گویند: در حال حاضر حدود  ۵۰ درصد تشکیلات پولیس این ولایت خیالی است و معاشات این افراد به جیب های شخصی افراد واریز می گردد.

مل پاسوال آقا نور کینتوز که به تازگی به عنوان قوماندان امنیه این ولایت به کار گماشته شده است، می گوید: “یافته های آنان نشان می دهد که در حال حاضر  نزدیک به ۵۰ درصد پولیس این ولایت خیالی است و  از این میان معاش وامتیازات ۲۷۰ پولیس خیالی  به حساب شخصی عبدالرحمن سرجنگ قوماندان امنیه پیشین این ولایت و معاشات ۸۰ تن دیگر شان به  جیب وکلای مردم، جنرالان و سایر افراد با نفود واریز می گردد.

به گفته ی کینتوز، تاکنون ۲۰۰ تن از  این سربازان پولیس خیالی را شناسایی و معاشات  شان را قطع کرده است.

همزمان با این، کینتوز علاوه می کند که تشکلات پولیس ولسوالی مارجه را  نیز بررسی کرده است که از میان ۵۰۰ پولیس ملی ۱۵۰ تن و از ۴۵۰ پولیس محلی تنها ۷۰  تن شان حاضر در وظیفه اند.

وی،  یگانه دلیل نا امنی در این ولایت را موجودیت تشکیلات پولیس خیالی می داند و تاکید می کند که در این بخش به گونه جدی مبارزه خواهد کرد.

این در حالیست که آمار ارایه شده از سوی قوماندانی امنیه ولایت هلمند نشان میدهد  تشکل اصلی پولیس این ولایت ده هزار تن است؛ اما در حال حاضر تنها ۵۰ درصد از سربازان پولیس وظیفه انجام می دهند.

این در حالیست که اخیراً محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در سفر اش به ولایت هلمند  به مقام های محلی این ولایت  دستور داد که کارکرد های عبدالرحمن سرجنگ قوماندان امنیه پیشین  را به گونه جدی بررسی کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟