آمادگی کوریای شمالی برای مقابله با بمب افکن های آمریکایی

  • انتشار: ۶ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 31204

بررسی ها نشان می دهد که کوریای شمالی همانطور که تهدید کرده است خود را برای مقابله با بمب افکن ها و جنگنده های آمریکا آماده می کند.

به دنبال پرواز بمب افکن بی 1 بی مدل لانسر آمریکا که از گوام وارد سواحل اطراف کوریای شمالی شده بود، این کشور تهدید کرده است که با این اقدامات مقابله خواهدکرد.

کوریای شمالی خیلی زود به این حرکت کم سابقه آمریکا پاسخ داد و تصاویر و عکس هایی را منتشر کرد که در آن نشان داده می شود این کشور به طور فرضی با موشک بالستیک بمب افکن آمریکا را هدف قرار داده و به جنگنده های این کشور حمله کرده است.

حالا گزارش ها حاکی است که کوریای شمالی برای عملی کردن تهدید خود جنگنده هایش را به سواحل شرقی آورده است که بمب افکن آمریکایی در اطراف آن پرواز کرده بود.

از سوی دیگر ارتش آمریکا در حال تقویت ارتباطات نظامی خود با کوریای جنوبی و جاپان است و هم مانورهای نظامی مشترک برگزار می کند و هم تجهیزات بیشتری را به منطقه فرستاده است.

این اخبار پس از آن منتشر می شود که خبرگزاری یونهاپ از کوریای جنوبی اطلاعاتی در باره بمب افکن مذکور منتشر کرد و افزود که کوریای شمالی احتمالا موفق به ردیابی این هواپیمای آمریکایی که با مشورت کوریای جنوبی پرواز کرده، نشده است.

این اتفاقات در شرایطی می افتد که ‘ری یونگ هو’ وزیر خارجه کوریای شمالی پس از تهدید دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر نابودی کوریای شمالی گفت که واشنگتن پیشتر اعلان جنگ کرده است.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای از همه جوانب ذی ربط دعوت کرده است خویشتنداری خود را حفظ کنند و افزوده است که باید مساله را با گفت و گو حل و فصل کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟