آمادگی کوریای شمالی برای آزمایش اتمی 14 برابر قوی تر از آزمایش های قبلی

  • انتشار: ۲۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 19448

کوریای شمالی برای آزمایش اتمی جدید آماده می‌شود که ممکن است تا 14 بار قوی تر از آزمایش‌های قبلی این کشور باشد.

تحلیلگران آمریکایی روز شنبه اعلام کردند کوریای شمالی در حال حفر تونلی در سایت آزمایش هسته ای خود است و شواهد نشان می دهد این کشور ممکن است انفجاری تا 14 بار قویتر از آزمایش هسته ای قبلی خود انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ از سئول، براساس تحلیلی که در پایگاه اینترنتی  نورث 38  وابسته به مرکز آمریکا – کوریای جنوبی در بخش مطالعات بین الملل دانشگاه جان هاپکینز منتشر شده است ، تصاویر ماهواره ای به دست آمده از سایت آزمایش هسته ای  پونگی ری Punggye-ri در شمال شرق کوریای شمالی نشان می دهد تونلی عظیم و محکم در حال حفر در این مرکز است که چهار آزمایش از پنج آزمایش هسته ای قبلی پیونگ یانگ نیز در آنجا انجام شده است.

فرانک پابیان و دیوید کوبلنتز کارشناسان آمریکایی در زمینه علوم محیطی گفتند از حفر این تونل می توان نتیجه گیری کرد که کوریای شمالی برای یک آزمایش هسته ای زیرزمینی قوی با قدرت حدود 282 کیلوتن آماده می شود.

قدرت آزمایش هسته ای قبلی کوریای شمالی که نهم سپتامبر سال 2016 انجام شد حدود 15 تا 20 کیلوتن بود. یک کیلوتن معادل هزار تن “تی ان تی” است.

کوریای شمالی سال گذشته در ماه های جنوری و سپتامبر دو آزمایش هسته ای انجام داد که چهارمین و پنجمین آزمایش های هسته ای این کشور بود. پیونگ یانگ سال های 2006 ، 2009 و 2013 نیز سه آزمایش هسته ای انجام داده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟