آمادگی پاکستان برای عملیات ضد تروریستی در خاک افغانستان

  • انتشار: ۴ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18549

بعد از وقوع چندین رشته حملات تروریستی در نقاط مختلف پاکستان، گزارش ها می رساند مقام‌های پاکستانی به رسانه‌ها گفته‌است که پاکستان به نیروهای نظامی‌اش اجازه داده‌است تا در خاک افغانستان عملیات‌های ضد تروریستی راه‌اندازی کنند.

در حالی‌که پاکستان خود متهم به دادن پناهگاه به تروریستان و هم‌چنان تجهیز و حمایت گروه‌های تروریستی است، مقام‌های این کشور از راه‌اندازی عملیات ضد تروریستی در افغانستان خبر می دهند.

اسحاق دار وزیر مالیۀ پاکستان گفته‌است که سنای آن کشور این موضوع را پس از آن‌که مدارکی در مورد استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان در حمله‌های اخیر در آن کشور دریافت کرده، به عملیات در خاک افغانستان موافقت نموده‌است.

این موضوع پس از آن مطرح می‌شود که در حدود دو هفتۀ اخیر صدهاتن از شهروندان پاکستانی در حمله‌هایی که در آن کشور رخ داد، کشته و زخمی گردیدند.

پاکستان در حالی از راه‌اندازی عملیات‌های ضد تروریسم در افغانستان خبر می دهد که نظامیان این کشور موشکباری‌های‌شان را به خاک افغانستان از سر گرفته‌اند.

در حدود یک هفتۀ اخیر نظامیان پاکستانی صدها موشک را از آن‌طرف خط دیورند به ولسوالی لعل‌پور ولایت ننگرهار در بخش سرحدی با خاک افغانستان پرتاب کرده‌اند.

از سویی، این کشور همسایه تا کنون تمام خواست‌های حکومت افغانستان و تعهداتش مبنی بر هدف‌قراردادن مخالفان مسلح دولت در آن کشور را نادیده گرفته‌است و سران طالبان و شبکۀ حقانی هم‌چنان در خاک پاکستان زند‌گی می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟