آمادگی نیروهای امنیتی آلمان برای مقابله با مساجد و تشکیلات سلفی های تندرو

  • انتشار: ۲۸ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 33410

بعد از افزایش مساجد و مراکز سلفی های تندرو در آلمان، نیروهای امنیتی این کشور خود را برای مقابله با این تشکیلات آماده کرده است. گفته می شود در ایالت وست فالن در شمال غرب آلمان افرادی با عقاید سلفی رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

نیروهای امنیتی در ایالت نوردراین وست فالن آلمان خود را برای بستن مساجد و ضربه به تشکیلات گروه‌های سَلفی تندرو آماده می‌کنند. سازمان امنیت داخلی لیستی از تشکیلات اسلام‌گرایان افراطی در ۱۹ مسجد تهیه کرده است.

به گزارش دویچه وله؛ وزارت امور داخلی در ایالت نورد راین وست‌فالن، واقع در شمال غرب آلمان، خود را برای “وارد کردن ضربه به تشکیلات سَلفی‌آماده می‌کند”. هفته‌نامه اشپیگل گزارش داده سازمان امنیت داخلی، شعبه دوسلدورف لیستی از ۱۹ مسجد و گروه که در آن اسلام‌گرایان افراطی فعالیت می‌کنند، تهیه کرده و آن‌ها را تحت نظر گرفته است.

این گزارش می‌افزاید که این لیست در اختیار واحد‌های حفاظت که در پایگاه‌های پلیس ایالت نورد راین وست فالن مستقر هستند نیز قرار گرفته تا اطلاعات تکمیلی بر آن افزوده شود.

سخنگوی وزارت امور داخلی در ایالت نورد راین وست‌فالن می‌گوید: «البته نیروهای امنیتی گروه‌ها و سازمان‌های بخصوصی را تحت نظر دارند و ما در حال بررسی ممنوع‌کردن و کشاندن آن‌ها به محاکم قضایی هستیم».

در ایالت نورد‌راین وست فالن در حال حاضر ۳ هزار نفر با عقاید اسلامی گرایش سَلفی زندگی می‌کنند که به نسبت پنج سال قبل این رقم سه برابر افزایش نشان می‌دهد.

۸۵ درصد سلفی‌های ساکن این ایالت را مردان تشکیل می‌دهند که تقریبا نیمی ‌از آن‌ها دارای تابعیت آلمان هستند.

طبق اعلام وزارت امور داخلی ایالت نورد راین وست فالن، ۷۵۰ نفر از این سَلفی‌ها آمادگی دست زدن به اعمال خشونت‌آمیز دارند. بنا‌بر ارزیابی سازمان‌های امنیتی از این تعداد ۲۵۰ نفر خطرناک و دارای توانایی انجام عملیات تروریستی هستند.

گفته می شود عربستان سعودی که منشاء اندیشه های تندروی سلفی و وهابی است در کشورهای اروپایی سرمایه گذاری زیادی انجام داده است به طوریکه هزینه های بسیاری از خارج از کشورهای اروپایی به این مساجد و مراکز هر ساله پرداخت می شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟