آمادگی نخست وزیر پاکستان برای گفتگو با مقامات افغان

  • انتشار: ۱۷ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 28470

بعد از برکناری نواز شریف از سمت نخست وزیری پاکستان که در دوران زعامت وی روابط افغانستان و پاکستان به سردی گرایید، اکنون شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید پاکستان گفته است که حاضر است در شرایط عادلانه با افغانستان گفتگو کند.

رسانه های پاکستانی گزارش دادند، شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید پاکستان اعلام کرد دولت این کشور حاضر به مذاکره با هند و افغانستان برای رفع تنش های موجود میان اسلام آباد با دهلی نو و کابل است.

خاقان عباسی در عین حال تاکید کرده است که هرگز در مذکرات پاکستان و هند، منافع ملی کشورش را وجه المصالحه قرار نخواهد داد.

وی تاکید کرده است که هرگونه مذاکرات میان پاکستان با هند یا افغانستان باید عادلانه باشد و طرف های مذاکرات انتظاراتی برابر داشته باشند.

روز گذشته ‘اشرف غنی‘ رئیس جمهوری افغانستان در تماس تلفنی با شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید پاکستان، انتخاب وی به این سمت را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد و دو طرف بر همکاری دوجانبه برای نابودی معظل تروریسم تاکید کردند.

کابل و اسلام آباد یکدیگر را به حمایت از برخی گروه های مسلحی متهم می کنند که علیه حکومت افغانستان و پاکستان می جنگند. هر دو کشور اتهامات وارده علیه یکدیگر را رد کرده اند.

مقام های حکومت افغانستان، از عدم تعهد پاکستان در مبارزه علیه تروریسم و توقف از حمایت طالبان افغان شاکی هستند.

آقای غنی چندی قبل گفت که تلاش برای “تعامل صلح با پاکستان و طالبان صورت گرفت؛ اما در عوض، آنان یک جنگ تمام عیار را علیه افغانستان آغاز کردند.”

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟