آمادگی فنلاند برای احیای جنگل های افغانستان

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 30810

رئیس جمهور اشرف غنی در حاشیۀ هفتادودومین اجلاس سالانۀ مجمع سازمان ملل متحد، با ساولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند روی گسترش همکاری‌های دوجانبه گفتگو کرده است. در این دیدار رئیس جمهور فنلاند گفته است که کشورش آماده ی احیای جنگل های افغانستان می باشد.

رئیس جمهور فنلاند گفت، حکومت فنلاند در پانزده سال گذشته با حکومت و مردم افغانستان در بخش‌های مختلف کمک داشته و از تداوم همکاری‌های کشورش به رئیس جمهور غنی اطمینان داد.

رئیس جمهور غنی از همکاری های فنلاند طی سال های گذشته با افغانستان و نیز تداوم همکاری ها در آینده تشکر کرده اضافه نمود که فنلند در زمینه های مختلف به ویژه احیای جنگلات از تجارب کافی برخوردار می باشد.

اشرف غنی اظهار داشت که از اثر جنگ‌های چندین دهه، جنگلات افغانستان آسیب دیده است که با استفاده از تجارب فنلند این جنگلات احیای مجدد خواهد یافت.

رئیس جمهور فنلاند گفت که کشورش آماده هرنوع همکاری تخنیکی جهت احیای جنگلات افغانستان می‌باشد و تیم‌های تخنیکی فنلاند و افغانستان به گونۀ مشترک در زمینۀ احیای جنگلات برای همکاری های تخنیکی فنلند پلان را ترتیب نمایند.

رئیس جمهورغنی خاطرنشان کرد که افغانستان نظر به موقعیت استراتیژیک خود در حال مبدل شدن به چهارراه آسیا و منطقه است و از همین جهت فرصت های مناسب برای توسعه همکاری های اقتصادی، ترانزیتی و تجارتی دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟