آمادگی ترکیه برای سرمایه گذاری برای صاحبان کار در افغانستان

  • انتشار: ۲۵ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصادسیاست
  • شناسه مطلب: 33326

احمد یلدیز معاون وزیر خارجه ترکیه می گوید که روابط اقتصادی ترکیه و افغانستان نه تنها با تجارت بلکه با سرمایه گذاری و تاسیس زیرساخت توسعه خواهد یافت. این مقام ترکی تاکید کرد که کشور آماده ی سرمایه گذاری برای صاحبان کار در افغانستان است.

احمد یلدیز معاون وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره براینکه، روابط اقتصادی ترکیه و افغانستان نه تنها با تجارت بلکه یا سرمایه گذاری و تاسیس زیرساخت توسعه خواهد یافت، اظهار داشت، ترکیه آماده تامین امکانات جدید تجارت و سرمایه گذاری برای صاحبان کار افغان می باشد.

یلدیز طی سخنانی در هفتمین کنفرانس همکاریهای اقتصادی منطقه ای افغانستان با اشاره به اینکه، به همکاریهای اقتصادی منطقه ای ترکیه اهمیت می دهیم، گفت، از تلاشهای مربوط به یکپارچگی أفغانستان با اقتصاد منطقه ای و جهانی حمایت می کنیم.

یلدیزخاطر نشان ساخت، در این اجلاس امکانات تجارت و سرمایه گذاری در افغانستان مورد ارزیابی قرار داده شد.

یلدیز با تاکید براینکه، پروژه های پایدار ذیربط با تامین ثبات و آرامش در افغانستان حائز اهمیت می باشد، تصریح کرد، ترکیه از فرصتهای مربوط به پروژه راه ابریشم جدید حمایت می کند. پروژه حمل و نقل ترانزیت أفغانستان – ترکمنستان – آذربایجان – گرجستان – ترکیه پل مهمی بین اروپا و آسیا می باشد. این مسیر بهمراه کریدور ترانس خزر، همکاریهای اقتصادی منطقه ای و پیوندهای بین کشورها را افزایش خواهد داد.

معاون وزیر خارجه ترکیه با اشاره براینکه، حجم تجارت سال گذشته بین ترکیه و افغانستان در سطح 160 میلیون دالر تحقق یافته بود، گفت، این رقم پتانسیل واقعی بین دو کشور را منعکس نمی کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟