آمادگی بامیان برای جشن فرهنگی سارک

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 5819

بامیان آماده افتتاح اولین پایتخت فرهنگی کشورهای عضو سارک می باشد و مسوولان امنیتی از تدابیر ویژه امنیتی در شاهراه بامیان – کابل و مرکز این ولایت خبر مي دهند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از کلید، ایوب سالنگی، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله کشور به کلید گفت: در روزهای جشن سارک، تدابیر ویژه امنیتی در سطح ولایت بامیان و شاهراه های مواصلاتی منتهی به این ولایت گرفته می شود.

تا نه روز دیگر ولایت بامیان میزبان وزرای فرهنگ کشورهای عضو سارک، مقامات بلند پایه حکومتی كشور در جشنواره اولین پايتخت فرهنگی سارک می باشد.

سازمان همکاری منطقه ای کشور های جنوب آسيا “سارك” بامیان را درسال 2015 میلادی به دلیل داشتن صدها آبده تاریخی و باستانی و مناظر زیباي طبیعی به عنوان اولین پایتخت فرهنگی سارک انتخاب نموده است.

همچنين سید مصدق خلیلی، معین فرهنگی وزارت اطلاعات و فرهنگ می گوید که لقب اولين پايتخت فرهنگي سارك به تاریخ 15 جوزا و طی محفل با شکوه فرهنگی و هنری به ولايت باميان داده خواهد شد.

به گفته آقاي خلیلی، این جشنواره كه دو روز ادامه خواهد داشت، مي تواند بامیان و افغانستان را به جهان معرفی كند.

سارک از هشت کشور جنوب آسیا به شمول افغانستان، هند، سریلانکا ومالدیف تشکیل شده است.

در حال حاضر ایالات متحده آمریکا، چین، موریس، جاپان، کوریای جنوبی، ایران و اتحادیه اروپا، اعضای ناظر این سازمان محسوب می ‌شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟