آمادگی ارتش سوریه برای آزادسازی حلب

  • انتشار: ۵ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 14035

ارتش سوریه حمله گسترده ای را با همپیمانان روس خود برای آزادسازی شهر حلب از دست تروریست ها آغاز کرده است

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم گزارش داد، منابع محلی در حلب اعلام کردند: عملیات گسترده ارتش سوریه از صبح امروز (شنبه) از محور غربی در منطقه اللیرمون در مزارع الملاح و اردوگاه حندرات برای محاصره افراد مسلح در محله‌های شرقی این منطقه آغاز شده است.

به گفته این منابع، نیروهای روسی، ایرانی و نیروهای حزب الله در این عملیات گسترده با هدف بیرون راندن کامل افراد مسلح از حلب شرکت دارند.

منابع سوری اعلام کردند که در حملات ارتش سوریه تعداد زیادی از افراد مسلح در مزارع الملاح و مسیر الکاستیلو و شهر حریتان و منطقه اللیرمون در حومه شمالی حلب کشته شدند.

نیروی هوایی ارتش سوریه مقرهای افراد مسلح در محله بنی زید در شهر حلب را هدف قرار داد. افراد مسلح پس از دادن تلفات بسیار از این محله عقب‌نشینی کردند.

نیروی هوایی سوریه با کمک جنگنده‌های روسیه حملاتی را به جبهه النصره و احرار الشام در روستای تل مصیبین در حومه شمالی حلب و روستای کفرجوم در حومه غرب انجام داد.

این عملیات پس از آن آغاز شد که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که جنگ در حلب جنگ بسیار استراتژیکی در سوریه است.

از سوی دیگر، علی الساعدی، فرمانده میدانی جنبش النجباء عراق گفت: حزب الله از حشد شعبی درخواست کرده که تجهیزات و نیروهای را هر چه سریع‌تر برای حمایت از نیروهای این حزب در حومه جنوبی حلب اعزام کند.

وی به نقل از یکی از فرماندهان حزب الله لبنان گفت: دولت روسیه به همتای سوری خود گفته که تا زمانی که نیروی زمینی کافی برای حفظ اراضی آزاد شده وجود نداشته باشد، حملات هوایی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟