آمادگی آمریکا برای خروج هزاران سرباز این کشور از افغانستان

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 67730

رسانه های امریکایی از آمادگی این کشور برای بیرون ساختن شش هزار سرباز آمریکایی از افغانستان خبر می دهند.

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که بر اساس یک توافق اولیه، دولت آمریکا در حال آمادگی برای خارج ساختن 6 هزار سرباز آمریکایی از افغانستان است که با این کاهش شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به 8 تا 9 هزار تن خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که در مقابل کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان طالبان نیاز خواهند داشت تا یک آتش‌بس را اعلام کنند و رابطه خود را با القاعده قطع کنند.

یک مقام آمریکایی در این باره گفت که 80 تا 90 درصد توافق آمریکا با طالبان نهایی شده است اما کار بر روی 20 درصد دیگر دُشوار خواهد بود.

به نوشته واشنگتن پست، یک مقام دیگر آمریکا نیز گفت که نهایی شدن توافق، کاهش بیشتر سربازان آمریکایی و رسیدن به یک توافق وسیع صلح در افغانستان، نیازمند آغاز مذاکرات طالبان با حکومت افغانستان نیز خواهد بود.

هرچند مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که یک توافق فراگیر صلح  پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می‌تواند به دست آید، اما آنها هشدار دادند که ممکن است رهبران طالبان نهایی‌سازی آن را، به تأخیر بیندازند.

این در حالی است که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده اما «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان از احتمال توافق این گروه با آمریکا در دور آینده مذاکرات صلح برای پایان جنگ در افغانستان خبر داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟