آمادگی آلمان برای پذیرش پناهجویان نوجوان در مرز یونان–ترکیه

  • انتشار: ۱۹ حوت ۱۳۹۸
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 80820

اعضای کمیسیون ائتلاف حاکم بر آلمان از تصمیم به کمک به پناهجویان کودک و نوجوان در مرز یونان – ترکیه و همچنین اردوگاه های پرجمعیت در یونان خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری دویچه‌وله؛ قرار است آلمان تعدادی از حدود ۱۵۰۰ کودک و نوجوانی را که در اردوگاه ها و این مرز سرگردانند، بپذیرد.    

کمیسیون ائتلاف حاکم بر آلمان از رهبران احزاب دولت ائتلافی این کشور (حزب سوسیال دموکرات، دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) و روسای دولت های ایالتی آلمان تشکیل می شود و برای بررسی مسائل پیش بینی نشده یا حل اختلاف های لاینحل در درون دولت تشکیل جلسه می دهد.

آلمان درنظر دارد با دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا که داوطلبانه آماده قبول پناهجویان کودک و نوجوان هستند، برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

حزب سبزهای آلمان از جناح اپوزیسیون هفته گذشته طرحی مشابه را ارائه داده بود که در پارلمان آلمان (بوندس تاگ) رد شد.

گفته می شود که حدود ۱۵۰۰ نفر از افرادی که در اردوگاه های پناهجویان در جزایر یونان به سر می برند، هنوز به سن قانونی نرسیده اند.

دولت ائتلافی آلمان قصد دارد پناهجویانی را که زیر ۱۴ سال سن دارند و همچنین پناهجویان نوجوان بالای ۱۴ سال را که به شدت بیمار هستند و به کمک های فوری پزشکی نیاز دارند، بپذیرد.

از زمانی که ترکیه توافق خود با اتحادیه اروپا را مورد بی توجهی قرار داد و مرزهایش با این اتحادیه را به روی پناهجویان گشود، هزاران آواره و پناهجو راهی مرز این کشور با یونان شده اند.

در همین حال، نوار مرزی ترکیه و یونان پیوسته شاهد درگیری های شدید نیروهای امنیتی و حفاظتی یونان و پناهجویانی است که می کوشند به هر ترتیب ممکن وارد اتحادیه اروپا شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟