آلمان صادرات تسلیحات به ترکیه را متوقف کرد

  • انتشار: ۷ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 90329

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در مصاحبه ای با اشاره به اعمال برخی محدودیتهای تسلیحاتی علیه ترکیه اظهار داشت: آلمان از این پس تنها سلاح های دریایی به ترکیه خواهد داد و خارج از آن، سلاحی به ترکیه نخواهد داد.

وزیر خارجه آلمان که چهارمین صادر کننده سلاح در دنیا است، اظهار داشت: ترکیه از این پس نمی تواند تسلیحاتی را که در سوریه مورد استفاده قرار می دهد از آلمان خریداری کند. 

ماس در خصوص فرش زیردریایی به این کشور نیز گفت: ترکیه متحد ناتو است. دولت آنکارا تمامی وظایفی را که تحت حمایت ناتو قرار بگیرد را انجام داده است.

وی با بیان اینکه آنچه ترکیه در سوریه انجام می دهد از سوی ما پذیرفته نیست، افزود: علیرغم اصرار زیاد ترکیه برای خرید سلاح، نمی توانیم این خواسته را محقق کنیم. اما درباره کسانیکه معتقد به تحریم کامل تسلیحاتی ترکیه هستند باید بگویم که این یک گام بزرگ در مقابل متحد ناتو است.

به گزارش تسنیم، اقدامات ترکیه در لیبی و سوریه مورد انتقاد کشورهای اروپایی و بخصوص ناتو قرار گرفته است. بطوریکه ناتو رزمایش ایرینی در مدیترانه بدنبال قطع کمکهای تسلیحاتی به طرفین جنگ در لیبی است که این موضوع واکنش ترکیه را به همراه داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟