آغوش باز وزارت خارجه برای مذاکرات رودرو با طالبان

  • انتشار: ۲ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 12347

۲۳ فبروری ماه جاری درست سه روز بعد کابل میزبان نشست چهارجانبه گفت وگوهای صلح خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، نشستی که چهار کشور افغانستان، پاکستان، ایالات متحده امریکا و چین برای چهارمین بار گردهم جمع شده و آخرین ننتیجه تلاش ها را برای رسیدن به گفت وگوهای صلح با طالبان اعلام خواهند کرد.

مسوولان در وزارت امور خارجه در گفت وگو با منابع خبری، از تلاش های چهار کشور برای رسیدن به صلح ابراز امیدواری کرده اند.

شکیب مستغنی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت کابل انتظار دارد که در این نشست، تقویم دقیق مذاکرات صلح در پایان ماه فبروری اعلام شود.

آقای مستغنی افزود، تاهنوز تلاش های چهار کشور برای همکاری با حکومت افغانستان خوشبینانه است و پیشرفت های خوبی برای رسیدن به صلح، صورت گرفته است.
او تاکید کرد، دروازه گفت وگوهای صلح به روی تک تک مخالفان مسلح باز است اما آن عده از طالبانی که به طبل جنگ می کوبند، حکومت افغانستان و پاکستان با این گروه ها مبارزه نظامی خواهد کرد.

اما برخی از آگاهان سیاسی نسبت به این تلاش ها در راستای رسیدن به گفت وگوهای صلح ابراز ناامیدی کرده و می گویند که این تلاش ها، بازی سیاسی با مردم افغانستان است.

به باور این آگاهان، در صورتی که حکومت کابل، اراده ای سیاسی برای رسیدن به ثبات داشته باشد، افغانستان به صلح دایمی دست خواهد یافت.

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد، پیش از آغاز عملی گفت وگوهای صلح، هیچ گونه پیش شرط طالبان از سوی حکومت پذیرفته نخواهد شد. این وزارت گفته است، طالبان در صورتی که پیش شرط داشته باشند، در میز مذاکرات صلح مطرح کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟