آغاز گفتگوهای نمایندگان جمعیت و حکومت برای برکناری عطا محمد نور از مقام ولایت بلخ

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 35109

گفته می شود هیئتی از حزب جمعیت اسلامی و نمایندگانی از حکومت مذاکراتی را برای حل اختلافات والی بلخ با ارگ . برکناری عطا محمد نور رئیس اجرایی این حزب از مقام ولایت بلخ آغاز کرده است.

بر اساس اعلا برخی منابع، حزب جمعیت صلاج الدین ربانی وزیر امور خارجه، داکتر مهدی نماینده مردم بغلان در پارلمان، سار مراد وزیر پیشین اقتصاد و واقف حکیمی از اعضای ارشد جزب جمعیت را به عنوان نمایندگان خود برای مذاکره معرفی نموده است.

از سوی ارگ نیز حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور، معصوم ستانکزی رئیس امنیت ملی و سلام رحیمی در این مذاکرات حضور خواهند داشت.

برخی از اعضای حزب جمعیت می گویند که نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات خوشبین نیستند، اما با آن هم برای برون رفت از بحران سیاسی، امادگی دارند تا راههای سیاسی و مذاکره را برای رفع مشکلات طی نمایند.

گفته می شد که قرار است حزب جمغیت طرح جدیدی را در خصوص اینده سیاسی کشور به ارگ ارائه نماید.

اعضای تیم مذاکره کننده جمعیت ابراز امیدواری کرده اند که ارگ ریاست جمهوری از روشهای نظامی وتوسل به زور استفاده نکند تا حزب جمعیت نیز وادار به واکنش نگردد.

آقای نور چند روز پیش به دفتر مقام ولایت بلخ رفت و در یک نشست خبری گفت: “والی بودم، والی هستم و اگر حکومت با جمعیت اسلامی توافق نکند تا آخر عمر حکومت وحدت ملی، والی می‌مانم”.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟