آغاز پیاده روی بزرگ اربعین حسینی در عراق

  • انتشار: ۹ عقرب ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 16133

اولین گروه زایران حرم مطهر سید و سالار شهیدان در اربعین امسال، حرکت پیاده خود بسوی کربلا را امروز از جنوبی ترین منطقه عراق آغاز کردند.

مردم شهر بصره در جنوب عراق به عنوان طلایه داران این همایش میلیونی، با تجمع در منطقه «راس البیشه» و با حضور نمایندگان مراجع دینی نجف اشرف، پیاده روی زیارت اربعین امسال را به صورت رسمی آغاز کردند.

این گروه طلایه داران زیارت اربعین هستند که در روزهای آینده هرچه به کربلای معلا نزدیک می شوند، برتعدادشان افزوده می شود.
مراسم پیاده روی زیارت عاشورا هر ساله از دهه اول ماه صفر (بین نهم تا دهم) شروع می شد و امسال مقام های عراقی پیش بینی کرده بودند که این مراسم از اول ماه صفر سالجاری شروع شود، با اینحال حرکت پیاده روی اربعین ، امسال یک روز زودتر از پیش بینی مقام های عراقی شروع شده است.
بمقام های عراق سال گذشته اعلام کرده بودند که بیش از ۲۰ میلیون زائر از ولایات مختلف عراق و سراسر جهان در مراسم اربعین شرکت داشتند.
پیاده روی اربعین بزرگترین حرکت انسانی مسالمت آمیز در جهان است که تنها بار معنوی دارد و شرکت کنندگان در این پیاده روی، با این اقدام خود ، میثاق دائمی خود را با حرکت ظلم ستیزانه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) نوه پیامبر و فرزند علی(ع) و فاطمه (س) و همدردی با حضرت زنیب(س) تجدید می کنند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟